QARK.net — Moment překvapení a pozitivní dojem
Moment překvapení a pozitivní dojem

Moment překvapení a pozitivní dojem

Úroveň 2 a vyšší

Nedávno jsem stál na zastávce a pozoroval partu asi dvanáctiletých dětí (3 holky a 4 kluci), jak se baví. Jeden z kluků asi předtím ve městě dostal nějaké noviny, co se rozdávají zdarma, a teď se jich snažil zbavit. Napřed je nabízel ostatním v partě, ale nikdo si je od něj pochopitelně nevzal – co taky s nimi? Tak kluka napadlo, že je dá nějakému cizímu člověku stejnou formou, jako je dostal on a začal je nabízet kolemjdoucím. Skupinka dětí se ihned rozdělila na dva tábory, podle pohlaví, a každý z táborů se postavil na protější stranu chodníku. Odtud počínání kluka s novinami pozorovali a bavili se na jeho účet vždy, když neuspěl.

Důvod jeho neúspěchů byl jasný – naprostá nedůvěra dospělých v nabídku novin od nedospělého kluka, který tím navíc viditelně baví kamarády okolo. Ale pro děcka to byla prostě hra a kluk s novinami jim dělal záměrně šaška, aby byla zábava. Čím více se však klukovi nedařilo, tím byl zklamanější. Po chvíli se chování chlapecké skupinky trošku změnilo. Hoši přimkli ke svému kamarádovi, který nabízel noviny, a snažili se ho podpořit a podržet (fandili mu), kdežto děvčata se stále pouze bavila a smála při dalších nezdarech tak, že z toho skoro brečela.


Jak jsem se na ně díval, dostal jsem zajímavý nápad, jak se do hry zapojit a pobavit teď za odměnu i hlavního aktéra.

Vypravil jsem se k nim, a jakmile mi kluk ty noviny nabídl, vzal jsem si je, poděkoval a ihned se otočil k nejbližší dívce, a se slovem „Na“ jí je podal. Jak asi tušíte, vzala si je zcela okamžitě a až o zlomek sekundy později jí teprve došlo, co se vlastně právě stalo. To už se jí ale ostatní řehtali tak, že se nemohli ani nadechnout a plácali se pobaveně do kolen. Dívka se snažila noviny rozpačitě vnutit zpět klukovi, kterému původně patřily, ale když si je nevzal (a nechtěl je ani nikdo jiný z party), hodila je naštvaně na zem.


Když se dobře podíváte na tento příklad, krásně na něm uvidíte dva důležité důvody, o kterých tu dnes bude řeč a které vedly k tomu, že si ode mne ta dívka noviny vzala. Jedním z nich je moment překvapení, díky němuž nebyla schopna okamžitě reagovat s rozmyslem, a druhým byl fakt, že jsem nebudil žádné antipatie. Dívka se cítila v bezpečí, dobře se bavila. Nemusela se mít přede mnou vůbec na pozoru a nebránila se – její odezva byla tudíž pozitivní a udělala, co jsem řekl.


Moment překvapení

Moment překvapení je krátký okamžik, kdy je subjekt dočasně v šoku a nemůže reagovat na základě svého rozumu, protože nemá čas si novou situaci dopředu promyslet. Následně jedná tak, jak je na takové okolnosti zvyklý reagovat běžně.

Například, když někomu nečekaně, ale pomalu, hodíte talíř, s největší pravděpodobností se jej bude snažit chytit i za cenu toho, že pustí napřed na zem jakoukoliv věc, kterou do té doby držel v ruce. Většina lidí má totiž zafixováno, že se talíř pádem na zem rozbije a je nutné ho před tímto ochránit. A to je první myšlenka, jaká je napadne. Jedná se o prostou reakci na rychlé vyhodnocení vzniklé situace.

Pokud však dané podněty lidé neznají a nesetkali se s nimi (nebo se setkali jen zřídka), bude jejich reakcí nejčastěji strach a následná obrana. Když by tedy lidé neznali (a nebo nepoznali!) talíř, vyhodnotili by jej nejspíše jako nebezpečný a snažili by se mu vyhnout, stejně jako byste jim pomalu hodili třeba nůž. Podobné je to i s dalšími neběžnými věcmi.

V případě že nebudete například zvyklí s lidmi komunikovat a někdo vás na ulici zastaví a na něco se přímo zeptá, budete ihned nedůvěřiví a první reakce nebude moc přátelská. Je to proto, že takové chování nepovažujete za běžné a normální. Stejně tak, kdybyste šli po městě a tam by stál člověk, který by držel v ruce tisícovku a tu vám najednou nabídl – nevezmete si. Maximálně natáhnete ruku, ale pak si to ihned rozmyslíte. Není přece normální, aby lidé rozdávali takové peníze jen tak!


Pozitivní první dojem

Jakmile mozek vyhodnotí situaci jako neohrožující a neškodnou, bude reagovat pozitivněji. Toto ohodnocení záleží hlavně na prvním dojmu a na signálech, které vydáváte. Proto je v komunikaci nutné nepůsobit negativně a agresivně. Základem je pochopitelně slušnost, příjemná nálada a úsměv – to snad není třeba zdůrazňovat.

Tyto maličkosti totiž opravdu rozhodují o výsledku komunikace. Bohužel, mnoho lidí si vůbec neuvědomuje, že už i nevhodný výraz tváře jiného člověka odrazuje. Všimněte si třeba, jaké chyby dělají lidi, kteří rozdávají letáky a nebo prodejci v saku, kteří se vám snaží na ulici něco nabídnout. Nejčastěji na nich jde ihned vidět, že se vám budou snažit něco vnutit a nebo, že už to chtějí mít rychle za sebou. Nechovejte se nikdy stejně špatně.

Zkusme si další příklad, ve kterém oslovíte cizí dívku někde na zastávce a pozvete ji na kávu. Je logické, že bude nejprve zaskočena, nepůjde vám okamžitě na ruku a bude se pravděpodobně nejprve bránit – odmítne a nebo se třeba zeptá „Proč?“. Proto si dopředu připravíte takové podmínky, abyste její obrannou reakci ihned odsunuli do pozadí.


Vy: „Ahoj, nevíš prosím tě kolik je hodin?“
Ona: /nějaký čas/
Vy: „Děkuji. … Víš, musím se ti přiznat, já vlastně hodinky mám. Ale moc rád bych tě pozval na kávu. Jen jsem nevěděl, jak začít…“


Dívku oslovíte zcela obyčejně, žádáte v podstatě o pomoc. Váš dotaz ji pravděpodobně vytrhne z rozmýšlení a překvapí ji. Dívka však nemá důvod k negativní reakci a nebude se ani bránit, takže v klidu odpoví. Vy pokračováním dáváte najevo, že o ni máte zájem, ale zároveň opět nejste nebezpeční – svojí upřímností a lehkou nesmělostí nebudíte zdání člověka, který to zkouší na každou.



Pokud moment překvapení využíváte (ať už záměrně a nebo nezáměrně) a budete mít pocit, že daná situace není pro druhého člověka běžná, je nutné mu ihned navodit pocit bezpečí a nebo se ho alespoň pokusit zachytit ve chvíli, kdy se cítí skvěle. Člověk si pak spojí překvapení s dobrým pocitem, který z vás má a to okamžitě značně sníží pravděpodobnost, že bude následně reagovat agresivně či jakkoliv negativně.

Qark | 20. 02. 2007 14:46 | Komentáře: 52 | ::Komunikační triky


Přidat článek do: [ linkuj.cz], [ jagg.cz], [ asdf.sk], [ del.icio.us]

Stáhnout článek jako [ PDF]
[ RSS komentářů] k článku

[ Napsat] komentář

Články a fotografie z tohoto webu je zakázáno kopírovat a přidávat si je na svoje blogy, či kamkoliv jinam, bez mého písemného souhlasu!

Komentáře


1
White_Wolf 20. 02. 2007 15:15

Zajímavé, vyzkouším, až bude někdy vhodná příležitost :-)


2
-=V_M_A=- 20. 02. 2007 15:19

Samé pravdivé informace..stačí si to jen uvědomit a vše správně použít..


3
xxxObiWan 20. 02. 2007 16:08

Jj hezký článek, konečně něco pro nás obyčejné "dvojky" :-D Jinak Qarka už nějakou dobu nečtu kvůli "balení" holek, tahle psychologie mi přijde o dost zajímavější :-)


4
Rada 20. 02. 2007 16:16

velmi zajimavý článek ;-) možná by to chtělo na tomto webu více članku kde jsou uváděny praktické příklady … good


5
Zee 20. 02. 2007 17:18

Supr článek, mám čím dál tím větší pocit, že i tady v Čechách máme svého Derrena Browna :-D

Reakce na komentář: xxxObiWan #6Načítám náhled komentáře...

6
xxxObiWan 20. 02. 2007 17:33

Reakce na Zee #5Načítám náhled komentáře...: pro Derrena Browna by snad musel Qark vymyslet KU šestku, pokud teda ten jeho pořad je fakt podle pravdy… :-D


7
PablosSincard 20. 02. 2007 18:05

No to s tim talířem je dokonalý…stále se ukazuje jak je člověk nedokonalý v kontrole svých myšlenek. A stejně se to pltí i o nervozitě či strachu, musíme řídit ten proud v hlavě !


8
buo 20. 02. 2007 18:36

Qark: Jak pokračuje rozhovor, když slečna nemá hodinky apod.? :-)

Reakce na komentář: chleba s hořčicí #9Načítám náhled komentáře..., 1aMclili #52Načítám náhled komentáře...

9
chleba s hořčicí 20. 02. 2007 19:00

Reakce na buo #8Načítám náhled komentáře...: Záleží na tvojí fantazii.
Ale třeba úplně stejně jako je to v článku:
"Nevadí, stejně dík. Víš, musím se ti přiznat, já vlastně hodinky mám. Ale moc rád bych tě pozval na kávu. Jen jsem nevěděl, jak začít…"


10
rivon 20. 02. 2007 19:52

btw zajimavy myslenky ;-) musim uz vyrazit do ulic :-)


11
lord 20. 02. 2007 21:05

Zajímavé spojení dvou témat: baleni a komunikace, ale nejde mi do hlavy proč ty děti nevyhodily ty noviny do koše. Není na skoro každé zastávce koš??? :-)

Reakce na komentář: Qark #13Načítám náhled komentáře...

12
jj 20. 02. 2007 21:16

diky qarku za dalsí clanek


13
Qark url 20. 02. 2007 21:28

Reakce na lord #11Načítám náhled komentáře...: Odpověď je jednoduchá. Co bys udělal ty, kdyby ti někdo do ruky dal žhavý uhlík? Šel by jsi jej vrátit do krbu a nebo ho okamžitě hodil na zem?
Tady je situace stejná. Noviny v ruce dívky byly žhavým uhlíkem. Než by s nimi šla ke tři metry vzdálenému koši, se smíchem v zádech, raději je naštvaně hodila na zem. Bylo to pro ni nejjednodušší řešení, jak se problému zbavit (navíc šlo o řešení adekvátní jejímu věku a postavení).

Reakce na komentář: lord #14Načítám náhled komentáře...

14
lord 20. 02. 2007 21:35

Reakce na Qark #13Načítám náhled komentáře...: To jsem zrovna právě myslel toho chlapce. U té dívky to bylo super co si udělal ta určitě ještě 10 minut potom nevěděla co se stalo :-D :-D :-D.


15
Honza 20. 02. 2007 22:01

Asi to bude trošku mimo téma? Nevím, ale aspoň se zkusím zeptat…
Chtěl bych se zeptat jak byste se zbavili člověka který je k vám milý ale potřebujete se ho zbavit? Totiž takhle před nějakým časem zazvonil zvonek, vezmu bačkory, letím ven… No samozřejmě sestra svědkyně jehovova a její… asi prapraprababička? Venku zima jak prase já v cuklích a triku… a začli do mě hučet jestli věřím v satana a já nevím co všecko.
Jako nebráním se tomu v hospodě při pivku pokecat o nějakých alternativách… ale nejsem a nikdy nebudu věřící, na svědky jehovovy mám vlastní názor který jen tak něco nezmění… a upřímně řečeno mě otravuje když v mém volnu ještě musím venku na mrazu poslouchat žvásty o neviditelném satanu… Problém je v tom, že neumím vyhodit někoho kdo mi nic neudělal, chová se ke mě absolutně slušně, ale nesouhlasím s jeho názorem a svým chováním mě… otravuje?

Jiní se nechají odbýt "Promiňte nejsem věřící, nashledanou!". Ale tihle do mě celkem dlouho hučeli a nenechali si to vymluvit. Jak tedy někoho slušně vyhodit?

Reakce na komentář: lord #16Načítám náhled komentáře..., Azazel #18Načítám náhled komentáře...

16
lord 20. 02. 2007 22:13

Reakce na Honza #15Načítám náhled komentáře...: Musíš si vymyslet jinou věc v takovém případě bys mohl říct že si zapřísáhlý komunista ;-).


17
Lukáš 20. 02. 2007 22:52

Hodně dobrý s tim letákem :-D .. i když na hodinky moc nevěřim .. taky zkusim ;-)


18
Azazel 20. 02. 2007 23:05

Reakce na Honza #15Načítám náhled komentáře...: U mě byly taky. Sem jim řekl že su radikální ateista a můj názor nic nezmění nehledě na jejich snahu a že teď nemám čas :-)

Reakce na komentář: slawa #42Načítám náhled komentáře...

19
MissM 20. 02. 2007 23:33

Opravdu zajímavý článek :-) Tím víc mě zaujal, že jsem jisté překvapení připravila jednomu klukovi, kterého se snažím získat na svou stranu ;-) Totiž zjistila jsem si podle jistých indícií jeho adresu a poslala mu takové jedno přáníčko vyrobené extra pro něho (víc rozebírat nebudu). No a tak zatím nevím, zdali to zmrvila česká pošta, já, nebo se prostě nechce vyjádřit :-( Přitom se jako spolu bavíme, máme na sebe kontakt atd.
Tak snad jsem vás tímto moc neotrávila :-|


20
Salda 21. 02. 2007 00:09

…reagovat s rozmyslem, a druhým byl fakt, že jsem nebudil žádné antipatie

Zajimalo by me co znamena slovo antipatie?? pls :-)

Reakce na komentář: Qark #21Načítám náhled komentáře..., Zlad #22Načítám náhled komentáře...

21
Qark url 21. 02. 2007 00:19

Reakce na Salda #20Načítám náhled komentáře...: Antipatie jsou opakem sympatií. V podstatě jsem jí tedy nebyl nesympatický a nevyvolával jsem v ní žádný negativní pocit.


22
Zlad 21. 02. 2007 00:34

Reakce na Salda #20Načítám náhled komentáře...: no jesi víš co znamená sympatie tak antipatie je její opak , protě odpor nebo nechuť k něčemu


23
Lukáš 21. 02. 2007 07:16

Dnes jsem o tom přemýšlel cestou do prace .. máte vůbec vymyšlený hlášky, když žena odmíte? "Tak půjdu sám..", "Ok nic se neděje..", nebo tak něco?

Reakce na komentář: Ash #24Načítám náhled komentáře..., david #31Načítám náhled komentáře...

24
Ash 21. 02. 2007 07:32

Reakce na Lukáš #23Načítám náhled komentáře...: Mám, je to jen jedno slovo. Škoda. A tradičně doporučuji si přitom představovat jak se slečnou (ne)jedeš ve vlahý podvečer se staženou střechou po Malibu.

Reakce na komentář: Honza #25Načítám náhled komentáře...

25
Honza 21. 02. 2007 14:43

Reakce na Ash #24Načítám náhled komentáře...:
Ale při této představě hrozí že se jí u toho rozbrečím :-D

Reakce na komentář: Ash #26Načítám náhled komentáře..., Narcisbroken #46Načítám náhled komentáře...

26
Ash 21. 02. 2007 16:03

Reakce na Honza #25Načítám náhled komentáře...: To je ale špatně, zaslzet má ona :-D

Reakce na komentář: lord #27Načítám náhled komentáře...

27
lord 21. 02. 2007 19:44

Reakce na Ash #26Načítám náhled komentáře...: Ona ma zaslzet protože tě odmítla a ty jsi ji řekl škoda??? :-D :-D :-D

Reakce na komentář: Ash #28Načítám náhled komentáře...

28
Ash 21. 02. 2007 20:48

Reakce na lord #27Načítám náhled komentáře...: Jistě. Nemá smysl se litovat kvůli (možným) chybám jiných lidí, natož slzet. Má smysl litovat chyb vlastních.

Qark tady už nějaký pátek píše o ovlivňování jiných lidí.

Výše uvedené věty nepovažuji za vhodné čistě z logického důvodu:

Tak půjdu sám… Ok, ale proč jí to sděluješ? Co člověka motivuje aby druhému sdělil, že "teda půjde sám"? Buď je člověk logik, který pouze konstatuje zřejmá fakta, aby řeč nestála (velmi nepravděpodobné, přestože se to člověk naopak velmi pravděpodobně bude snažit předstírat), nebo se člověk snaží "obhajovat", aby si slečna náhodou nemyslela, že bez ní nepůjde, nebo že půjde s první která bude souhlasit když ona odmítla, nebo se v ní bude snažit vzbudit pocit viny/lítosti, jako že kvůli ní teda půjde sám.. no jedno horší než druhé. Bez ohledu na důvody 95% lidí to řekne tak "jako že se nic neděje", případně že "o nic nejde", protože "přece je v poho" a "vo co go", však být v poho je IN.

Přístup "o nic nejde" považuji za životně špatný.

Proto i "ok, nic se neděje" nepovažuji za vhodnou odpověď. Opravdu se nic neděje? Před chvílí jste jí lákali na rande a ona z nejasného důvodu odmítla, budete okamžitě popírat sami sebe a tvrdit, že "se nic neděje"? Ale děje, je to zatracená škoda že odmítla. Rozhodně škoda pro vás, a dost možná i pro ni. To nemůžete přesně vědět, ale možné to je.

Přístup "ona odmítla, ví co dělá, takže názor určitě nezmění" je sám o sobě zvrácený a vychází ze základní neznalosti stavu všech věcí :-D

Prostě vycházejme z toho, že té holce chceme dát ještě šanci. Pokud ji utvrdíme v tom, že o nic nejde, bude jedině ráda. Stejně nám na tom/ní nezáleželo, žejo. Čili vše k naší škodě. Pokud naopak dojde k názoru, že to odmítnutí možná nebyl až tak úplně chytrej nápad (no však taky nebyl, vem si třeba jen to Malibu;) je to o něčem jiném.

Jasně, já třeba taky řeknu "v pohodě, půjdu sám, o nic nejde…", ale stejně se jí ještě naposled (?) podívám do očí a řeknu "ale … je to škoda.". Vždyť přece to je škoda, ne? Je to chyba a chytré dívky chyby neopakují. A ona je chytrá dívka. Asi tak.

Reakce na komentář: Lukáš #30Načítám náhled komentáře...

29
Mario 21. 02. 2007 22:39

Nazdar vsetci. Volam sa Mario mam 15 a zijem v Irsku. Kamos z ciech mi odporucil tuto stranku a musim mu zato strasne podakovat. Qark mas to fakt velmi dobre veci co sa tyka dievcat. Ja sam som mal strasne malu doveru ked som sem prisiel…hovoril som si ze sa mi budu smiat kvoli anglictine atd, a myslim ze to tak trochu zostalo zafixovane v hlave. Ale tvoje clanky mi pomohli dostat sebadoveru spat, ba co viac usmernuju ma ako tento strach prekonat a najst si dievca.
Fakt diki, a tento clanok bol super. Dost navazuje na ten ako sa stat balicom za 3 dni alebo na ten ako osloviet dievca.


30
Lukáš 22. 02. 2007 00:10

Reakce na Ash #28Načítám náhled komentáře...: Nepíšeš do větru, ale cítil jsem z toho co píšeš trochu rozpor.

Ale souhlasím, že je to o životním přesvědčení. Moje přesvědčení je to, že vážně o nic nejde .. že jsem sice slečnu pozval na rande a že bych s ní rád šel, už jenom proto, že je sympatická a bude to fajn novej zážitek, ale stejně tak se vůbec nic nestane, když prostě řekne ne.

Takže "ok, nic se neděje" neni popírání svého já, ale naopak utvrzování – jsem nad věcí, vím co chci a vím co je nutné řešit a co ne. Život je otázkou priorit :-)

Šanci jí už žádnou nedávám, chce / nechce .. "přemlouvat" jí? .. nejen, že bych možná klesnul v jejich očích, ale klesnul bych i v těch svých :-)

:-) mimochodem, funguje to i v opačném směru .. už si to nějaká slečna rozmyslela? Má taky svojí hrdost a když tě teda odmítla, tak teď to přece nebude měnit .. a kdyby to změnila, opravdu by si to chtěl? Nebral by si to jako souhlas ze soucitu?

Reakce na komentář: Peter #32Načítám náhled komentáře..., Ash #35Načítám náhled komentáře...

31
david 22. 02. 2007 00:45

Reakce na Lukáš #23Načítám náhled komentáře...: Raz som sedel vo vlaku a prisiel ku mne jeden s tych bezdomovcov ponukat NP alebo jeden s tych casopisov.Ked som mu povedal ze nemam zaujem,s usmevom na tvari mi povedal:"Prave ste zavahali :-)"Myslim, ze ked jej povies "Prave si zavahala" a potom sa na nu pozries a milo usmejes a to aj v inych situaciach ked ta zena odmietne, ukazes tym svoju hodnotu a aj jej mozno pride luto, ze sa mozno len zlakla a ze to mozno mohla skusit. Niekedy je to na tych kockach aj vidno, vtedy zvyknem nahodit psie oci a spytat sa ci si je ista alebo nieco take. Proste takto sa da dost lahko dostat cez to prve nie. Ved sa hovori, ze kazdej zene by si mal dat sancu povedat nie aj druhy krat..


32
Peter 22. 02. 2007 01:09

Reakce na Lukáš #30Načítám náhled komentáře...: "souhlas ze soucitu" Si myslim ze v tuto chvili jeste nehraje zadnou roli, i kdyby o nej slo. Na tom kafe (rande, Schuzce, whatever) mas moznost predvest se v nejlepsim svetle tak, ze o tobe divka zacne vazne uvazovat. Pokud i po tehle schuzce by slo o soucit, pak souhlasim ze to zrejme nema cenu.
Taky si myslim, ze nema cenu vracet se do preruseneho vztahu jen ze soucitu, jelikoz partner ktery soucit pocituje, zrejme vi proc. Tim chci jen rict ze vztach (schuzka) ze soucitu bez predeslych informaci, nemusi skoncit nezdarem, tak jako schuzka S predeslyma informacema.


33
Navi 22. 02. 2007 02:22

kdežto děvčata se stále pouze bavila a smála při dalších nezdarech tak, že z toho skoro brečela.

proc me to neprekvapuje, zeny jsou povazovany za krutejsi stvoreni, nez muzi, pokud je jim dana moznost – detske hry, veznice,… – nevite jestli se tomu nekdo nevenoval v ramci vyzkumu?


34
Field 22. 02. 2007 07:59

Tak teda nevim, opravdu tomu nemůžu uveřit, to jako holka řekne "ano" že se mnou jako půjde když jí skoro nic neřeknu. Já myslel že na balení abys s vámi někam šla je potřeba více času, nebo ne?
Možná to bude tím že neumím ani holku oslovit přide mi to blbé, pořád nevím jak to překonat.

Reakce na komentář: Ash #36Načítám náhled komentáře..., Big boss Bonsei #50Načítám náhled komentáře...

35
Ash 22. 02. 2007 08:30

Reakce na Lukáš #30Načítám náhled komentáře...: Vím jak to myslíš, že "se nic neděje" když odmítne, ale osobné chápu vývojovou řadu asi takhle:

1) je to tragédie, když odmítla, můj život končí
2) o nic nejde, je to úplně jedno
3) je to škoda

Souhlasím že se nic nestane, svět se neboří apod., dost možná díky tomu potkáš za rohem svou životní lásku atd…, ale přiznání (sobě) a projevení (jí) přiměřené lítosti nad její odmítnutím považuji kdyby nic jiného tak za slušné a zdvořilé.

Kdyby mne dívka někam zvala, já odmítl a ona řekla "ok, o nic nejde", a řekla to tak přesvědčivě, že by to ani neznělo jako fráze, asi bych trochu zapochyboval o tom, že ji na tom mém souhlasu vůbec nějak záleželo. Kdyby to řekla přesvědčivě, došel bych nutně k názoru, že je jí to vlastně lhostejné.

Rozhodně netoužím vyvolat v dívce pocit, že je mi lhostejné, jestli se mnou půjde nebo ne.

Když mě přesvědčí, že "ok, je to jedno", tak si řeknu, že může jít s Pepou a ať si to pěkně užijou, protože pokud jí na mně nezáleží, tak to můžu jít rovnou sám a ona sama, jsme-li si vzájemně lhostejní. K dívce, které jsem lhostejný, patrně nepocítím žádné sympatie. Protože aby si dva spolu vyrazili, měli by si být zatraceně sympatičtí, a rozhodně by vůči sobě neměli být lhostejní.

O soucit vůbec nejde, jde o to jaký v ní vyvoláš pocit. Když Tě odmítne, tak minimálně očekává, že budeš trochu zklamaný. Já bych opravdu byl zklamaný (přiměřenou měrou), proto bych nedělal že "je to jedno", protože by to nebyla pravda. Dokonce bych i mohl říct "ok, je to jedno", ale ona by stejně poznala, že mne to právě trochu zamrzelo.

Pokud Tobě by to opravdu bylo "zcela úplně bezezbytku jedno", klidně jí to řekni, ale pozor na to, že pokud je to opravdu tak, že je ti to šumák, tak to řekneš tak, že tomu i uvěří, a to je – obávám se – trochu nezdvořilé.

Upozorňuji že se bavíme o mírném posudu z bodu 2 do bodu 3, nikoliv z bodu 2 do bodu 1. Body 1 a 3 leží na protilehlých stranách bodu 2, na to bacha :-D To je právě ten rozdíl jestli se tam rozbrečíš a ona s Tebou půjde ze soucitu nebo abys jí přestal dělat ostudu, nebo jestli s Tebou půjde proto, že pocítí to samé co Ty – že by nejít byla škoda.

Reakce na komentář: Lukáš #37Načítám náhled komentáře...

36
Ash 22. 02. 2007 08:40

Reakce na Field #34Načítám náhled komentáře...: Ne fakt, holky jsou docela dobrodružky. S naprostým nedostatkem informací s Tebou vyrazí kamkoliv dělat cokoliv. Je to jak vzít dítěti bonbón :-D

Řádově horší je to pak posunout někam dál, to pak jaksi záleží na mnoha okolnostech.


37
Lukáš 22. 02. 2007 08:51

Reakce na Ash #35Načítám náhled komentáře...: už asi vím proč se nemůžeme shodnout :-)

Jde o to, že ty se tu holku snažíš přesvědčit i za tu cenu, že na ní budeš naléhat nebo lépe řečeno, zkoušet to min. na dvakrát.

Otázka tedy zní … stalo se ti již, že by s tebou nějaká holka šla až na druhé optání a tvých smutných očích?

(jak jsem psal,.. pokud je dívka natolik hrdá nebo řekněme namyšlená nebo arogantní tak jasně odmítne a tudíš mě napadá jestli vůbec chci s ní vlastně jít, když se chová takhle)

Já pokud jdu oslovit nějakou dívku, tak respektuji její názor. (není naopak neslušné, že pokud odmítne, tak naléháte? dostává se tak do nepříjemné situace, že nechce a někdo jí "otravuje").

Dyť přece se jí nemusim líbit, může mít před svatbou nebo se stydí 100× víc než já .. takže pokud řekne ne, "ok, a jdu dál", něco jiného je, když řekne "já neviiiim" :-) tam je pak prostor na diskuzi … }:->

Reakce na komentář: Jenda #49Načítám náhled komentáře...

38
t@ifun 22. 02. 2007 19:23

S lehkou nesmělostí??? Tak to pak máš utrum. Sou dva druhy nebezpečí pro holky : Masový vrazi (1 promile populace ) a dolejzavý, po uši zamilovaný, ňoumové (95% populace). Pravní skupinu nemaj šanci poznat a ta druhá se projevuje nesmělostí, nervozitou, trapnejma cliché a balicíma trikama a pozvánim na kávu. Pokud si holka múže vybírat….hasta la vista baby.


39
Benik 22. 02. 2007 20:20

Sakris, no jo, taky me tak napada, kdyz jsem udelal prijmacky nebo se neco sqeleho dozvedel tak bych taky na ulici kohokoliv zulibal. To je pravda, zastihnout cloveka v dobre nalade nebo duverive tak neni problem, asi si 23. dubna pudu stoupnout pred skolou kde detska delaji prijmacky na stredni :-D

Reakce na komentář: Lukáš #40Načítám náhled komentáře...

40
Lukáš 23. 02. 2007 09:46

Reakce na Benik #39Načítám náhled komentáře...: bacha na přijímačky choděj "děcka" většinou s rodičem :-D :-D


41
Ammondre 26. 02. 2007 19:03

Nevim jak ostatni, ale ja bych ten talir nechytil…


42
slawa 27. 02. 2007 12:21

Reakce na Azazel #18Načítám náhled komentáře...: No jestli se jim predstavis jako azazel,tak se nedivim ze uz ti nic nutit nebudou :-)


43
Jossh 28. 02. 2007 02:22

Zase mám příklad z praxe – byli jsme s kamarádkou v nákupním centru a ona dojedla tyčinku,řekl jsem jí dej mi ten obal a ona mi ho dala,vzápětí jí došlo,že to není jen tak,a že zase udělám nějakou blbost tak mi u koše přikázala, vyhoď to a ukázala na koš,to jsem ji odsek ať na mě nezkouší ty její dominantní móresy,a když jsme jeli po jezdících schodech nahoru podal jsem obal protijedoucímu asi 50ti letému pánovi se slušným prosíím vemte si,hned si to vzal a za chvíli jsem jen slyšel jak po mě neco řve,ale to už jsem měl pusu od ucha k uchu jak malý kluk.

Reakce na komentář: Marti #45Načítám náhled komentáře...

44
scientist 01. 03. 2007 20:10

Ja sem taky mekkej, kdyz je nekdo na me slusnej je hooodne tezky rict ne.


45
Marti 06. 03. 2007 15:10

Reakce na Jossh #43Načítám náhled komentáře...: dobrý, úplně tomu věřim, taky bych nadávala :-D

Jak tu psal někdo, jak se zbavit svědků jehovových– dělala jsem na tohle téma práci a představte si, že čím hůř je člověk "vykope", tím jsou šťastnější, protože řehole je povznáší a vykupuje. Takže si kliďánko neberte servítky (jestli na to máte povahu) a tvrdě do nich :-)


46
Narcisbroken 10. 03. 2007 10:28

Reakce na Honza #25Načítám náhled komentáře...:
Lkát kvůli PPP … by měli ti, co se od nich nechají využívat


47
trtuch 12. 03. 2007 01:35

"Stejně tak, kdybyste šli po městě a tam by stál člověk, který by držel v ruce tisícovku a tu vám najednou nabídl – nevezmete si. Maximálně natáhnete ruku, ale pak si to ihned rozmyslíte. Není přece normální, aby lidé rozdávali takové peníze jen tak!"
no neviem,ja by som bol v "momente prekvapenia" a zobral by som ju vobec by som pri tom neuvazoval,to by bola moja prva,automaticka reakcia

ako dokaz:
raz ked sme boli mali,boli sme v PC herni…asi styria. Mladsi bratranec zbadal na zemi 50sk,ukazal na ne "aha 50tka!" a ja som sa bez rozmyslania bleskurychle zohol a uz bola moja :-D


inak clanok klasicky-velmi dobry,len ta modelova situacia mi pride divna preco deti tie noviny davali,mohli ich zobrat domov alebo vyhodit do najblizsieho smetiaka :-O


48
Dalibor-Dal.Bla.Bla 29. 04. 2007 17:26

Ahoj článek mě celkem zaujal ale nemymslel jsem si že to funguje i na mě…..Stojim na vlakové zastávce je večer a ted z ničeho nic se ke mě začne z tmy přibližovat holka a jde bliž a bliž něco držela v ruce natahuje ruku a jak se bliži snaži se mi něco vuec nevim co to je a vklidu si to od ni ber ani nad tim nepřemyšlím.Vezmu si to a ona dal jde někam pryč…Podivám se co to je a to je kytička . A pak mi až došlo proč jsem si to bral když jsem to ani nechtěl brat do ruky .


49
Jenda 12. 09. 2007 15:13

Reakce na Lukáš #37Načítám náhled komentáře...: Jde o to, že ty se tu holku snažíš přesvědčit i za tu cenu, že na ní budeš naléhat nebo lépe řečeno, zkoušet to min. na dvakrát. Promin, ale mám pocit, že tohle Ash vůbec neřek….On se jí zeptá jen jednou…a pak řekne prostě škoda..nikde o druhym pozvání nebyla řeč :-)


50
Big boss Bonsei 28. 11. 2007 21:17

Reakce na Field #34Načítám náhled komentáře...: zkus se vžít na její místo… A představ si že by tě na ulici oslovila cizí hezká holka řekl bys jí ne?


51
juráš 06. 12. 2007 01:32

Povedlo se mi kdysi taky překvápko. Na zábavě jsem vystřelil kytku. Pak jsme šli dál, rychle jsem se otočil a holce co šla za mnou ve frontě jsem hodně rychle něco řekl a dal tu kytku.


52
1aMclili 13. 03. 2008 15:59

Reakce na buo #8Načítám náhled komentáře...: Tak to je celkem jednoduchy.
Kdyz hodinky nemas, tak ti cas muzu rici ja a potom prijde to kafe a ….

Přidej komentář

Web je nyní kompletně uzavřen. Od této chvíle není možné přidávat žádné komentáře!

Další informace naleznete zde.