Odvádění pozornosti a přetěžování

Odvádění pozornosti a přetěžování

Úroveň 4 a vyšší

Lidé se v rozhovoru nedokážou plně soustředit na více jak jedno zásadní téma. Pokud jim nabídnete zároveň dvě zcela odlišné myšlenky, nebudou umět obě dvě zpracovat se stejným nasazením, a proto na jedné z nich logicky poleví. Když budete přidávat další a další důležité body, dojde v určité fázi k „přetížení“ a člověk, se kterým komunikujete, se stane bezbranným.

Metoda odvádění pozornosti a přetěžování tedy spočívá v maximálním odvedení pozornosti od vašeho cíle a současném vytížení mozku druhého člověka tak, aby si nevšiml vaší přípravy na šach mat.


Tento článek je určen pro komunikační úroveň 4 a vyšší. (Co jsou to úrovně?) V případě, že dosahujete nižší komunikační úrovně, bude vám často dělat problém najít téma k odvedení pozornosti a dokázat na něj přenést váhu.
Nižší úrovně bych chtěl tímto požádat, aby článek ani nekomentovaly, přestože (resp. protože) mohou být přesvědčeni, že věci popsané v článku nefungují, jsou zbytečné, případně, že je to celé blbost. Děkuji.

Zkusme si následující případ. Chcete si koupit v obchodě nějakou věc, ale v tom oddělení mají právě inventuru. Na vás tedy je, přesvědčit prodavače z toho oddělení, aby vám věc prodal. Prodavač logicky nemá žádnou chuť tohle udělat. Pro něj to znamená hodně práce a problému navíc. Prodavač je prostě jako voják, který má jasný rozkaz: „Neprodávat, když je inventura.“ Proto vás pochopitelně ihned s tímto vysvětlením odmítne. Nyní mu můžete jeho názor „opravit“ třeba úplatkem a nebo se jednoduše postarat o to, aby se vyautoval sám a zjistil (přiznal) tak, že je to reálné.

Vytvoříte proto nové téma rozhovoru, které se navíc bude točit okolo jeho vlastního argumentu, a zeptáte se ho: „Aha, a můžete mi říct, co vlastně znamená ta inventura? Já to už slyšel několikrát, ale doteď zcela neznám přesný význam.“ Tímto totálně odvedete jeho pozornost od původního negativního postoje. Prodavač taky rychle zjistí, že není schopen vám na takovou lehkou otázku ihned a jednoduše odpovědět, protože ho to překvapí. Bude se proto hodně snažit vám slovo inventura vysvětlit a vy si ho se zaujetím poslechnete. Nakonec podle toho zformulujete třetí, konečné téma.

Předpokládejme, že prodavač bude tvrdit, že se tak počítá nějaké zboží (kontrola za účelem zjištění současného stavu). Proto se ho zeptáte: „Takže to znamená, že když si někdo něco koupí, tak se potom musí logicky napsat o jedno zboží do papíru méně?“ Na něco tak prostého vám musí kývnout každý. Následně budete pokračovat třeba takhle: „Už rozumím, pokud si tedy něco koupím, napíšete prostě o jeden výrobek méně.“ – vteřinka ticha a smeč: „Tak proč to tak neuděláme?“

Prodavač je v této fázi „vysílený“, protože jste ho plně vytížili během krátké doby několika důležitými tématy zaráz, kterým musel věnovat svoji pozornost. Proto, aby popřel či podpořil, co sám řekl, musí si to v hlavně znovu celé projít. Jak daleko myslíte, že v krátké době dokáže jít v myšlenkách zpět? Původní fakta o inventuře jsou tudíž odsunuta do pozadí. Vy jste přitom k dosažení cíle použili pouze slova inventurapočítat, což jsou navíc jeho vlastní argumenty!


Možná tento příklad vypadá na první pohled poněkud obtížně, ale faktem je, že se takové vytěžující téma dá najít naprosto všude a vždy. Stačí se nejčastěji rozhlédnout kolem sebe, mít fantazii a hlavně zachovat klid při rozhovoru (proto je článek pro úroveň 4 a vyšší). Nejdůležitější je, umět přenést hlavní váhu na určité téma a tím toho druhého nenechat reagovat na „nepodstatnější“ část.

Pochopitelně není třeba zdůrazňovat, že jde také o správnou intonaci během komunikace! Monotónně to opravdu nepůjde.


Podívejme se na další praktický příklad. V něm budete třeba žádat cizí dívku o to, aby vám dovolila pohladit si její zadeček. (nespekulujte nad smyslem hlazení, jedná se tu o ukázku z dalšího testu v terénu, který snad už brzy vydám – jde tu hlavně o zacílení na jiné téma, než jaké je předmětem původního rozhovoru).


Q: „Ahoj, můžu si pohladit tvůj zadeček?“
Ona: „V žádném případě! Co si o sobě myslíš?“
Q: „Ani levou rukou?“
Ona: „Ne!“
Q: „Ty máš něco proti levákům?“
Ona: řekne cokoliv
Q: „Protože já jsem pravák a proto…“


Následná argumentace se točí okolo zdánlivě naprosto nesmyslného tématu „levá a pravá ruka“, které nelze jakkoliv zvrátit ani popřít. Téma vyvolávající v dívce agresi ignorujete. Dívka vyplýtvá energii na nepodstatné věci a nezbude jí dostatek síly na obranu.

Pochopitelně to neznamená, že když teď vyjdete do ulice a budete postupovat přesně podle těchto vět, že budete automaticky úspěšní. Záleží totiž na vašem přístupu ke konkrétní osobě a na tom, jak dokážete dané odvádějící téma zesílit, rozvést a zatížit: „Tobě vadí leváci? Protože já znám plno leváků a ti to nemají lehký. Dneska jsou snad všechny věci jen pro praváky. Třeba takový otvírák na konzervy. Už jsi zkoušela ho použít levačkou. (apelace na fantazii – vhodné je to i ukázat) To totiž jen tak nejde, už chápeš? Nemám rád lidi, co okamžitě leváky odsuzují…“ (nyní následuje obrana, zadečková ofenzíva je odsunuta do pozadí)


Na čtvrté úrovni máte už určitý nadhled nad situací a můžete okamžitě a lehce reagovat na chování toho druhého, aniž byste zároveň museli věnovat zvýšenou pozornost samotné snaze o udržení a vedení rozhovoru. Důležité je neupínat se příliš na jeden jediný (původní) způsob dosažení výsledku a nebát se nacházet během komunikace cesty nové. Pozorujte okolí, vnímejte svoje chování očima toho druhého a snažte se maximálně předcházet jeho negativním reakcím (například včasnou změnou tématu, ignorováním jeho pokusů vás negativně ovlivnit, atd.)


Všímejte si také, jakým způsobem se dá odvést pozornost lidí, případně jak je lze naprosto přetížit, a vždy se také zamyslete nad tím, proč tomu tak je. Na závěr tu ještě přidám pár bodů z běžného života, na které lidi specificky reagují právě díky přetěžování.

  • Posloucháte při chůzi hudbu ve sluchátkách a někdo cizí na vás promluví. Vykolejí vás to na několik sekund, které potřebujete k přepnutí ze svého světa do reality. Tato reakční doba se zvyšuje, čím více si hudbu vychutnáváte a jste na ni zaměřeni. Stejně tak to funguje při zacílení na různá témata během rozhovoru.
  • Láska. Zamilovaný člověk neslyší a nevidí. Neuvědomuje si realitu.
  • Zlost, nenávist, závist a další negativní emoce se dají skvěle využít, pokud s nimi budete správně pracovat. Jednu možností jste už viděli v článku o agresi. (Agresor nezvládá myslet na víc věcí, kromě své zlosti, a proto se neumí bránit, jakmile o ni přijde.) Tyhle emoce se dají v praxi u lidí vyvolávat a ihned směrovat.
  • Přetěžování dotekem. Takto třeba pracují kapsáři v přeplněném dopravním prostředku (tlačenice). Lidé okolo se na vás lepí, je tam vedro a vy nestíháte kontrolovat všechny kontakty s vaším tělem od ostatních lidí a brzy otupíte. A pak vystoupíte bez peněženky. Kdyby na vás sáhl kdokoliv za plné připravenosti, tak by se to nestalo.
  • Další kapsářská taktika: Někdo někde křičí, vy se na to místo zaměříte celým svým vědomím a potom nemáte šanci ucítit, jak vám někdo další bere rychle cokoliv z kapes. Váš mozek je nasměrován jinam.

Zkuste si sami najít několik dalších situací ve svém životě, kdy jste nereagovali podle svých představ a popřemýšlejte, čím to bylo přesně způsobeno (podnět – reakce na něj). Uvidíte, že není příliš obtížné zaměřit pozornost nějakého člověka určitým směrem. Tyto podněty následně můžete využít přímo během rozhovoru. Uvidíte také, jak je lze zesilovat a přenášet na ně větší váhu (propojení s fantazií daného člověka, práce s jeho citovou stránkou, intonace, atd.) Pokud se naučíte postupovat tímto způsobem a dokážete zaměřit plnou pozornost toho druhého na svoje náhradní téma, můžete dosáhnout svého původního zamaskovaného záměru velmi rychle.



Cvičení (k zamyšlení):

Zkuste donutit lidi na autobusové zastávce k okamžitému zvýšenému slinění, aniž byste na ně promluvili, nebo se jich dotýkali.

Qark | 28. 01. 2007 16:46 | Komentáře: 129 | ::Komunikační triky


Přidat článek do: [ linkuj.cz], [ jagg.cz], [ asdf.sk], [ del.icio.us]

Stáhnout článek jako [ PDF]
[ RSS komentářů] k článku

[ Napsat] komentář

Články a fotografie z tohoto webu je zakázáno kopírovat a přidávat si je na svoje blogy, či kamkoliv jinam, bez mého písemného souhlasu!

Komentáře


1
Mikey 28. 01. 2007 17:26 (225.228.broadband6.iol.cz)

Výbornej článek.
Úspěšnost u týhle taktiky je obrovská; velice zřídka se stane, že je váš oponent při takovém vědomí (tak čtyřka a lepší…), že vás sám vrátí k tématu a odbude.
Je to tak trošku…na hranici amorální manipulace s lidmi ;-)

Reakce na komentář: MzK #3Načítám náhled komentáře...

2
travis 28. 01. 2007 18:19 (87.97.90.142.pool.invitel.hu)

On: „Ahoj, můžu si pohladit tvůj zadeček?“
Ona: „Jasně.“

To by na*ralo co? :-)

Reakce na komentář: LordKiller #4Načítám náhled komentáře...

3
MzK url 28. 01. 2007 18:39 (85.132.154.225)

Reakce na Mikey #1Načítám náhled komentáře...: Manipulace s lidmi – ale o to tady přesně jde :-)


4
LordKiller 28. 01. 2007 18:44 (167.55.broadband4.iol.cz)

Reakce na travis #2Načítám náhled komentáře...: to by jsi teda musel pouzit nejakou sakra dobrou intonaci nebo narazit na nejakou…. :-)


5
2718 28. 01. 2007 18:51 (pc91-198.spk.cz)

Já bych řekl, že nemusí být ani 4 aby tě vrátila k tématu fackou :-)


6
tom.as.marny 28. 01. 2007 18:58 (62.90.151.213.kve.cz)

jak se takove ovladani a pretezovani provadi na cloveku ovladajicim velmi dobre asertivni chovani?

Ať protistrana říká, co chce, my opakujeme stále svůj požadavek – tak jako jehla, přeskakující na poškozené gramodesce. Nedáme se odvést od „našeho problému“, nebráníme se, nezdůvodňujeme, že nejsme tak nemožní a špatní a problém jsme nezavinili. Souhlasíme však se vším, co je buď obecnou pravdou, nebo je alespoň pravděpodobné. Ať protistrana tvrdí jakékoliv faktické nehoráznosti, říkáme „máte pravdu, mohlo by to tak být“. Jediné na čem trváme je náš požadavek. Souhlasíme se vším, co je v dané chvíli podružné a jen v takové „maličkosti“ jakou je náš požadavek vedeme stále svou.


ja sam velmi casto pouzivam slovo NE. asertivita me naucila nemit pocit viny. reknu ne a neobhajuji. ja jsem se uz rozhodnul a muze u toho byt hodinova rozprava s protistranou, opet reknu ne, i presto, ze uznam argumenty proti memu "ne" behem hovoru. myslim, ze nejake clanky o asertivnim chovani by se tady mohli objevit.

Reakce na komentář: kocicak #120Načítám náhled komentáře...

7
Ríša 28. 01. 2007 19:09 (pra-s2980.adsl.dial-up.cz)

co to má společnýho s pozitivní manipulací qarku? proc chces delat z lidi blbce? a vychovavas si navic svoje qarkklony…
vrat se radsi k tomu cos delal predtim…to nebylo tak spatny

Reakce na komentář: Tomas #9Načítám náhled komentáře..., chleba s hořčicí #12Načítám náhled komentáře..., lord #14Načítám náhled komentáře..., Qark #46Načítám náhled komentáře...

8
Mountin email 28. 01. 2007 19:51 (sosasout-vpn.casablanca.cz)

Nice článek, osobně jsem si myslel že jsem neco mezi jedničkou a dvoujkou v úrovních, a tohle mi přijde spíš tak pro trojku než pro čtyřku, i když to možná bude tím že jsem id přírody flegmatik. No ale jinak perfektní rady, ten příklad s tou inventurou se mi líbil osobně víc, přijde mi využitelnější do života, nešlo by dávat víc příkladů spíš z tohodle soudku než z "balení" apod.


9
Tomas 28. 01. 2007 20:00 (adsl-dyn208.91-127-50.t-com.sk)

Reakce na Ríša #7Načítám náhled komentáře...: Myslim ze si prehliadol toto: Nižší úrovně bych chtěl tímto požádat, aby článek ani nekomentovaly, přestože (resp. protože) mohou být přesvědčeni, že věci popsané v článku nefungují, jsou zbytečné, případně, že je to celé blbost. Děkuji.

K clanku: zaujimavy… ked sa nad nim zamyslim, zistujem, ze je to pravda a casto a vela ludi vyuziva odvadzanie pozornosti a pretazovanie… Niekedy aj ja sam, bez toho aby som vedel, ze je to nejak pomenovane a bere sa to za manipulaciu… :-)

Reakce na komentář: chleba s hořčicí #12Načítám náhled komentáře...

10
Muschka email url 28. 01. 2007 20:07 (223.41.broadband7.iol.cz)

Najděte si na Google heslo Derren Brown a projděte si jeho videa. Přesně tyto věci ukazuje v praxi (lidé mu odevzdávají hodinky a mobil, když si s nimi povídá a mate je).
Jinak článek pěkný, jsem zvědav na výsledek testu :-)

Reakce na komentář: maf78 #38Načítám náhled komentáře...

11
twinky 28. 01. 2007 20:15 (adsl-d43.84-47-12.t-com.sk)

diki qwarku. tak mi napadlo, ze by si mohol spisat cisto "prikladovy" clanok.. , kde by si uviedol cisto priklady rozhovorov. citatelia potom mozu rozhovory analyzovat , a taktiez si zobrat z par veci priklad, + rozsirenie slovnej zasoby ak pouzijes vela cudzych slov a tak dalej. dakujem


12
chleba s hořčicí 28. 01. 2007 20:27 (232.164.broadband4.iol.cz)

Reakce na Ríša #7Načítám náhled komentáře...: Když to dokážeš vhodně použít, tak se to při "balení" může náramně hodit. Copak se holky daj balit jinak, než ukecáváním? (kromě teda milionovýho konta)

Reakce na Tomas #9Načítám náhled komentáře...: Tak přesně tenhle odstavec opravňuje uživatele tohoto fóra poslat bez okolků k šípku každého, kdo má jiný názor na danou problematiku.
Ríša si třeba myslí, že je neetické s někým vědomě manipulovat a ukájet se na tom, jak oběť taháme za nos.
Bum, a Ríša má v tu ránu nálepku "komunikační úroveň 1–2".

Stává se z toho tady podivná sekta, automaticky se odsoudí ten, kdo má jinej názor.

Reakce na komentář: 6/10 #15Načítám náhled komentáře..., lord #16Načítám náhled komentáře..., Tomas #17Načítám náhled komentáře..., Ríša #20Načítám náhled komentáře...

13
chleba s hořčicí 28. 01. 2007 20:29 (232.164.broadband4.iol.cz)

Ale jinak dobrý postřehy.
(pokud jsou to tvoje vlastní)
Jestli ne, odkud jsou?


14
lord 28. 01. 2007 20:54 (fw.techcom.cz)

Reakce na Ríša #7Načítám náhled komentáře...: myslis ty temata s holkama??? ty byly super ale asi uz dosly napady


15
6/10 28. 01. 2007 21:01 (88.103.124.144)

Reakce na chleba s hořčicí #12Načítám náhled komentáře...:
Jo to je dobrá připomínka :-)


16
lord 28. 01. 2007 21:05 (fw.techcom.cz)

Reakce na chleba s hořčicí #12Načítám náhled komentáře...: presne protoze se to nekomu nezda tak z neho nebudu delat 1 nebo 2 ja to neodsuzuju ale kdyz se nad tim zamyslite nad tou inventurou tak prodavace stavite do obtizne situace i kdyby vam tu hru chtel prodat tak z toho muze mit problemy a tak a vy mu kvuli vlastni sobeckosti ze si vzpomenete ze zrovna potrebujete nejakou vec zrovna s obchodu ktery ma inventuru zacnete motat hlavu a pridelate mu dalsi praci takze rysa muze mit i pravdu protoze vyuzivate lidskou dobrotu kvuli vlastni sobeckosti ale myslim ze je to dobre ale nesmi se to prehanet a super clanek

Reakce na komentář: Tomas #19Načítám náhled komentáře...

17
Tomas 28. 01. 2007 21:15 (adsl-dyn208.91-127-50.t-com.sk)

Reakce na chleba s hořčicí #12Načítám náhled komentáře...: Ok, mozno som to trochu prehnal, ale nechcel som tym Risovy prilepit nalepku "komunikační úroveň 1–2" , ale skor som narazal na tu cast, ze by sem nemali prispievat ludia ktorym sa to zda byt zbytocne a ze je to cele blbost.
Mne napriklad pripada byt blbost veta: Preco si chces vychovavat svoje qarkklony? A dalej nechapem ako robime z cloveka blbca, ked ho iba prehovorime aby nam predal tovar pocas inventury… To ked ma niekto na nieco ukeca som automaticky blbec, lebo som sa nechal ukecat??

Reakce na komentář: Ríša #20Načítám náhled komentáře...

18
Jack email 28. 01. 2007 21:21 (1048654131.ip2long.net)

Hele ja to umim. neni to tak tezke a pokud jste dobre zaludni uspejete klidne i u petky, ale nesmi vas odhalit, v tom pripade jste v bode nula )

Reakce na komentář: Ríša #21Načítám náhled komentáře...

19
Tomas 28. 01. 2007 21:23 (adsl-dyn208.91-127-50.t-com.sk)

Reakce na lord #16Načítám náhled komentáře...: Mozem jednu otazku? Co je potom podla teba na tom clanku take super, ked snim v podstate nesuhlasis? A ked uz hovoris: co ked to a to a to, kolko bude mat stoho problemov, dalsiu pracu a tak… No ale co ked mu nehrozia ziadne problemy a je prenho uplna malickost napisat do papierov o jeden vyrobok menej? Preco to musi byt vzdy ta najhorsia moznost?

Reakce na komentář: lord #25Načítám náhled komentáře...

20
Ríša 28. 01. 2007 21:26 (pra-s2980.adsl.dial-up.cz)

Reakce na chleba s hořčicí #12Načítám náhled komentáře...:
holky který stojí za to nezbalíš na nic jinýho než na sebe

Reakce na Tomas #17Načítám náhled komentáře...:
když tě někdo ukecává…robí z tebe blbca…jinak by neměl důvod tě ukecávat

Reakce na komentář: Tomas #22Načítám náhled komentáře..., Qark #46Načítám náhled komentáře...

21
Ríša 28. 01. 2007 21:30 (pra-s2980.adsl.dial-up.cz)

Reakce na Jack #18Načítám náhled komentáře...:
ty seš přesně ten odstrašující příklad

Reakce na komentář: Jack #36Načítám náhled komentáře...

22
Tomas 28. 01. 2007 21:38 (adsl-dyn208.91-127-50.t-com.sk)

Reakce na Ríša #20Načítám náhled komentáře...: Aha. takze ty das teraz lentak nejake tvrdenie a to je fakt, lebo je to tvoj nazor vsak? Takze, ak ma napriklad priatelka ukace aby som jej namasiroval chrbat, tak zo mna robi zamerne blbca, a ja som blbec, ze jej ten chrbat namasirujem, vsak? ale na co sa pytam? ty my znovu odpovies nejakou jednou vetou: Kto ukecava robi z ludi blbcov! Ludia vsetci sme blbci, lebo sme sa niekedy niekym nechali ukecat! A ak niekoho ukecavame, tak chceme robyt z dotycneho blbca, pretoze inak by sme nemali dovod ho ukecavat!

Reakce na komentář: Ríša #24Načítám náhled komentáře...

23
Selfmademan 28. 01. 2007 21:42 (cl084016116008.unet.cz)

Teď nekomentuji článek, protože jsem nula jako když vyšije – jenom mě zaujalo, kolik se tady v poslední době vyrojilo narcíků a egocentriků, s vysokým sebevědomím a pocitem vlastní vyjímečnosti a nadřazenosti. Čekám, kdy tady začnete taky s nějakou "zmrdologií", jako na některých jiných webech – to číslování je trochu eufemické, a tyhle stránky čtou přeci především muži, jestli se nemýlím. Už se nemůžu dočkat 8-)

Reakce na komentář: KingKong #29Načítám náhled komentáře...

24
Ríša 28. 01. 2007 21:48 (pra-s2980.adsl.dial-up.cz)

Reakce na Tomas #22Načítám náhled komentáře...:
tak přítelkyni snad záda namasírovat chceš ne?
ukecávání nastává v případě když ty řekneš NE…pokud seš o NE přesvědčenej a někdo tě donutí nakonec říct ANO o kterym stejně budeš pochybovat nebude to pro tebe příjemný ne? jinak dost ludí sou opravdu blbci a to ne podle iq

Reakce na komentář: Tomas #26Načítám náhled komentáře..., KingKong #29Načítám náhled komentáře...

25
lord 28. 01. 2007 21:58 (fw.techcom.cz)

Reakce na Tomas #19Načítám náhled komentáře...: ja sem to myslel jako o jinych lidech ze se jim muze zdat manipulace a takove odvadeni pozornosti nepekne a kdyz je to malickost tak jo ale myslel sem to obrazne ze by se to nemelo prehanet na nekoho kdo ti nabidne prst a ty mu urves celou ruku protoze je to od tebe hnusne ten komentar sem myslel o rysovi a chtel sem tim rict ze to neni zas tak nezbytne v nekterych pripadech

Reakce na komentář: Tomas #27Načítám náhled komentáře...

26
Tomas 28. 01. 2007 22:55 (adsl-dyn208.91-127-50.t-com.sk)

Reakce na Ríša #24Načítám náhled komentáře...: No hej, ale ked si o NE presvedceny, tak ta nikdo nedonuti povedat ANO. A ak sa o to niekto snazi, mozno len nieco nutne potrebuje (clovek tovar pocas inventury) a urcite z teba nechce hnet robit blbca, len sa ta snazi presvedcit… A ked napriklad poviem priatelke, ze sa mi momentalne nechce namasirovat ju, tak dajme tomu ze ma prehovara, urcite by som sa po chvilke nechal prehovorit. Nepovazoval by som sa za blbca a ani by som priatelke nevytikal to ze ma prehovara, aj ked sa mi nechce a tym podla tvojho prispevku zo mna roby blbca. Pripustam, ze na tvojom tvrdeni je dost pravdy, ale ty vsetko vecsinou vidis z horsej stranky. Prirovnal by som to k cloveku, co ovlada nejake bojove umenie. Moze mu sluzit, rozvijat jeho ducha, pomoct pri sebeobrane, ale su aj taky, ktorym sluzi vyhradne na pachanie zla. Ale vacsinou ludia uciaci sa nejakemu bojovemu umeniu su natolko zodpovedny, aby ho nevyuzivali na zle. Tak je to aj s ukecavanim. Vacsinou neukecavas cloveka, aby si mu spravil zle (spravil z neho blbca a pod…) ale skor ak nieco potrebujes (masaz po narocnom dni)… Za niektore moje emotivne podfarbene vystupy sa ospravedlnujem. ;-)

Reakce na komentář: Ríša #28Načítám náhled komentáře...

27
Tomas 28. 01. 2007 23:01 (adsl-dyn208.91-127-50.t-com.sk)

Reakce na lord #25Načítám náhled komentáře...: OK. ;-) Len ak nepises s diakritikou pis aspon bodky a ciarky, bo je rozdiel: Prepustit, nemozno popravit! a Prepustit nemozno, popravit! ;-)


28
Ríša 28. 01. 2007 23:24 (pra-s2980.adsl.dial-up.cz)

Reakce na Tomas #26Načítám náhled komentáře...:
fajn tak neni ukecávání jako ukecávání…ale qark tady cosi říkal o pozitivní manipulaci…že dáváš dobro a oni ho přijímají…a mě teda zajíma jaký dobro dal tomu prodavači…ten z toho bude mít tak akorát průser…
a neříkej mi že ti nevadí když se někdo furt snaží aj když si mu stokrát řek ne…pak na tebe ještě hodí pocit viny…kterej ukecávači velice často používaj…to je na ranu ne?

Reakce na komentář: Tomas #30Načítám náhled komentáře..., Qark #46Načítám náhled komentáře...

29
KingKong 28. 01. 2007 23:26 (r4v82.net.upc.cz)

Reakce na Selfmademan #23Načítám náhled komentáře...: Tak musím říct, že toho bych se taky nerad dočkal…..
D-FENSácký manýry nesnášim, dělá se mi z nich fyzicky špatně…… :-(

Reakce na Ríša #24Načítám náhled komentáře...: No hele, to zas nepřeháněj…. Pokud máš na něco svůj názor a někdo Ti dodá dostatek argumentů, podnětů nebo prostě podrobnější informace, tak přece není známkou hlouposti svůj názor změnit (a nemusí to bejt jenom na základě osobní zkušenosti). Všichni se vyvíjíme, a na některý věci bys svůj názor změnit měl. A na některý bys naopak neměl :-)

Jinak k článku: Tuhle techniku bohužel neovládám. Zatím nemám dost odvahy jí zkoušet. Ale vím, že funguje… ;-)

Reakce na komentář: Tomas #31Načítám náhled komentáře..., Selfmademan #35Načítám náhled komentáře...

30
Tomas 28. 01. 2007 23:40 (adsl-dyn208.91-127-50.t-com.sk)

Reakce na Ríša #28Načítám náhled komentáře...: No ja by som to videl takto, ze tam ho pekne poprosis, mozno bude mat dobry pocit z toho, ze ti vysvetlil, co je to inventura a nakoniec, ked si s tebou tak dobre pokecal, tak to nakoniec preda a bude mat dobry pocit z toho ze spravil dobru vec a pomohol potrebnemu a ty si mu za to pekne podakujes. Ale druha vec, ze ked je tam riziko problemu, ktore nechce predavajuci podstupit a je pevne rozhodnuty ze nie tak to uz skor on zo seba roby dotieraveho a otravneho blbca a ked na teba hodi pocit viny aspon uz vies, co je zac. To je ten horsi pripad, ktore tiez su. Ale ak je to clovek rozumny, tak mu po case dojde, ze si mal dovod na to povedat nie pride sa ospravedlnit… A kto nie, tak s takym nic nechcem mat, lebo bere ohlad len na seba a nepotrebujem takych ludi okolo seba… Ale ako hovorim podla mna sa presviecanie vacsinou vyuziva pozitivne…


31
Tomas 28. 01. 2007 23:54 (adsl-dyn208.91-127-50.t-com.sk)

Reakce na KingKong #29Načítám náhled komentáře...: Asi tak, nazor cloveka sa meni. Napr ja so bol spociatku presvedceny ze Risov nazor je zli, po case som dosiel na to ze nieco z toho je fakt. Ale to chcem, ze podla mna ovlada tuto techniku skoro kazdy a ani si ju neuvedomuje, ako som aj ja napisal, ze som nevedel, ze to je technika na ukecavanie :-), Ked napriklad som si chcel pozicat jeden doma urobeny nastroj, ktory sa da kupit za 2000 sk, som sa zacal pytat, ze kolko ho to vlastne celkovo vyslo, ked to robil, lebo na to nepouzil originalne dieli ale uplne lacne nahrasky, pytal som sa aku dlho to robil a tak… A pri tejto konverzacii si vlastne uvedomil, ze nieje dovod nepozicat mi to, ked mi vlastne veri, ze mu to neznicim a aj keby znicene dieli sa daju lahko zohnat… Ak chcete vediet o co slo, bolo to beribau: http://en.wikipedia.org/wiki/Berimbau


32
The Night Fly 29. 01. 2007 04:08 (89.235.30.11)

To by mě ale zajímalo, proč se tady píšou články pro úrovně 4 a víš, když jich je podle vlastních qarkových slov tak málo :-)

Reakce na komentář: bloody #33Načítám náhled komentáře...

33
bloody 29. 01. 2007 13:08 (194.213.60.250)

Reakce na The Night Fly #32Načítám náhled komentáře...: aby si moh tise zavidet, ze nemuzes nakupovat v obchodech, kde probiha inventure, zatim co si z nej oni odvazej plnej kosik veci :-)


34
Honza 29. 01. 2007 14:12 (ost1-v-2-65.static.adsl.vol.cz)

začíná to tu být psycho :-)
nevidím v tom žádnou manipulaci… prodavač, kterého prostě ukecáte, že pro něj není problém někam napsat o jeden kus méně… no tak ten vám ten výrobek buďto prodá, pokud to pro něj opravdu není problém, nebo se na vás pěkně vyto a pošle vás pryč. Ale určitě vám to nedá protože má vysílenej mozek :-D Lidi nejsou zas takoví blci jak se může zdát. Spíš je to o vystupování… pokud ke mě příjde příjemný člověk na inventuru mi řekne kouzelné slůvko PROSÍM s důvodněním… v okolí není podobný obchod, nebo to pro někoho potřebuje a už nemá čas… tak bych mu to rád prodal. Ale když mě někdo začně takhle ukecávat tak mi maximálně tak totálně zkazí náladu a stejně mu to neprodám. Možná mám komunikační úroveň -15 ale nejsem úplně debil.

No a ta holka??? Chci vidět která holka vám dovolí abyste ji ošahávali po asi půlhodinovém rozhovoru o levácích :-D

Reakce na komentář: Selfmademan #37Načítám náhled komentáře..., Johny #66Načítám náhled komentáře...

35
Selfmademan 29. 01. 2007 14:25 (cl084016116008.unet.cz)

Reakce na KingKong #29Načítám náhled komentáře...:
Víš co je na těch D-FENS nejvíc komický – že si vzali za vzor film, kde právě takovej typickej zmrdík bojuje proti všemu "normálnímu – nezmrdíkovskýmu". Na tom je poznat jejich vysoká inteligence 8-)

Reakce na komentář: KingKong #39Načítám náhled komentáře...

36
Jack email 29. 01. 2007 14:26 (1048654131.ip2long.net)

Reakce na Ríša #21Načítám náhled komentáře...: Riso rekl jsem, ze to umim. Nazev clanku znel Odvadeni pozornosti a pretezovani. To znamena, ze to nemusi byt pouzito k manipulaci jako nastroj k ovladnuti jineho ci donuceni ho k necemu mu jasne neprospesne a nevyhodne. Ale samo odvadeni pozornosti, spojene s pretezovanim ( zatezovanim ) dotycneho vhodnym odhadem jeho reakci ti muze proste treba pomoct "utect" od tematu a dozvedet se treba cos chtel, popripade dosahnout neceho jineho (nebo jen prosteho odvedeni reci od nejakeho-konkretniho tematu). Jako server z nadpisem "Chcete se dozvedet, jak sbalit nejakou divku ci zenu" bych sice radsi uvital, nejaky priklad pri svadeni. Tvoji divku zajima, co jsi delal vcera s tou holkou na chodbe… kamaradky ji to moc dobre rekly. Takovy dotaz na prvni pohled docela dost dobre knoknoutuje zacatek vasi sobotni chuzky, ale pokud pouzijes odvedeni pozornosti a pretizeni, ze ja jsem vlastne nic nedelal. Hned na to ji reknes ze ma hezke nausnice, coz ona odhalila a rekne neodvadej tema. To ty jako 4 komunikacni uroven to ocekavas (rekneme, ze tu holku nevidis poprve, takze jako ctyrka uz mas urcity jeji psychologicky profil) a okamzite pouzijes kombinaci nejake reakce smichu a reci tela, zahuba je zazehnana. Nebo jasne reknes hele byl jsem opili ona taky, tak jsme po sobe vyjeli ale nic vazneho, tebe mam radsi, a rande je v ….. . A i kdyby to vzala, bude odtazita, tomu ver ). Tvoje reakce zareagovala na slova "hele ja to umim", neznamena ze primo ovlivnuji lidi pri inventure, ale odvadim pozornost v komunikaci to ano. Jestli jsi ctyrka +, tak neverim, ze jsi to taky nekdy nepouzil ). Jinak odhat meho chrakteru na zaklade jedne vety, ja to umim, mi prijde velmi lehkovazne a podcenujici, nic proti ale ses si jist ze jsi 4+?

Reakce na komentář: Ríša #41Načítám náhled komentáře...

37
Selfmademan 29. 01. 2007 14:56 (cl084016116008.unet.cz)

Reakce na Honza #34Načítám náhled komentáře...:
Někteří lidi, a není jich málo, nemají moc v oblibě takový "no problem frajírky", co melou hubou jak mlátičkou a sebevědomí až na střechu – takže je fakujou už jenom za to co jsou zač a nějaký manipulace jim budou prd platný


38
maf78 email 29. 01. 2007 15:44 (203-41-207-85.morava.adsl-llu.static.bluetone.cz)

Reakce na Muschka #10Načítám náhled komentáře...: Toto video se k článku o odvádění pozornosti perfektně hodí. A navíc je i zábavné.

Reakce na komentář: KingKong #39Načítám náhled komentáře...

39
KingKong 29. 01. 2007 17:22 (r4v82.net.upc.cz)

Reakce na Selfmademan #35Načítám náhled komentáře...: Vidíš, to ani nevim, ten film jsem neviděl… Jednou sem na ně narazil, přečet si pár článků, pár diskusí a na některý jejich názory jsem koukal s vykulenejma očima. Od tý doby jsem tam nebyl, jenom se mi docela zaryli do paměti a tajně doufám, že nikoho z nich neznám osobně…

Reakce na maf78 #38Načítám náhled komentáře...: Sorry, ale neumim tolik anglicky abych pochytil, o čem se bavěj. Tak nějak sem odtušil, že se ho ptá na cestu nebo co….. Ale proč mu ten týpek dává mobil apod., to sem fakt nepochopil…

Reakce na komentář: maf78 #40Načítám náhled komentáře...

40
maf78 email 29. 01. 2007 18:11 (203-41-207-85.morava.adsl-llu.static.bluetone.cz)

Reakce na KingKong #39Načítám náhled komentáře...: Odtušil jsi to správně. Anglicky umět ani nepotřebuješ.

Díky řeči těla a odvádění pozornosti ptaním se na cestu Darren toho chodce tak zmanipuluje, že ten člověk udělá, co je mu řečeno.

Všimni si už poddání ruky při pozdravu, kdy Darren od chodce získává lahev s vodou.

nebo

Darren říká: discard your watch (odložte si hodinky) a okamžitě mozek chodce přetěžuje ukazováním a ptaním se na cestu. Chodec tedy dělá jednu činnost (sundávání hodinek), ale soustředí se na jinou (ukazování cesty). Není s to schopen přemýšlet o dvou věcech najednou.

Roli samozřejmě hraje spousta dalších věcí, např. podání ruky, fakt, že tě oslovil cizí člověk atd.

Reakce na komentář: KingKong #42Načítám náhled komentáře...

41
Ríša 29. 01. 2007 18:27 (pra-s2980.adsl.dial-up.cz)

Reakce na Jack #36Načítám náhled komentáře...:
jak neni manipulace? když odvádíš jeho pozornost tak s nim snad manipuluješ…jinak moje reakce zareagovala spíš na zbytek tvý řeči…pokud si to myslel vážně tak seš prostě odstrašující příklad…pokud si to nemyslel vážně tak nevim na co si hraješ…a myslim že aj nula umí číst a vidět že si qark ukous moc velký sousto a pomalu se začíná dusit

Reakce na komentář: KingKong #44Načítám náhled komentáře..., Qark #46Načítám náhled komentáře..., Jack #64Načítám náhled komentáře...

42
KingKong 29. 01. 2007 18:39 (r4v82.net.upc.cz)

Reakce na maf78 #40Načítám náhled komentáře...: Tak ted jsem ještě víc zmatenej. Ta lahev s vodou je od začátku Browna, už jí má v ruce když "vchází na scénu"…
A skoro bych řek, že je to schválně, aby měl taky něco v ruce, když si pak předávaj ty věci….

Ale přeci jen – musím říct, že si myslim, že to video by mohlo bejt klidně podvrh. Přiznávám, že nevěřim, že někdo z ulice jen tak na požádání sundá hodinky, o dalších cennostech ani nemluvě. Anebo měl Brown z pekla štěstí.

Když si představim tu situaci u nás, tak já první co dělám, když mě zastaví cizí člověk na ulici je, že si okamžitě dávám pozor na kapsy :-)
A sporný je i to podaní ruky, protože pro mě je to přeci jen výraz přátelštějšího postoje a jen tak někomu ruku na ulici nepodávám. Čili když se to náhodou někdy stane (a už se stalo) začínám bejt hodně ostražitej.

Troufám si tvrdit, že todle by mu u mě nevyšlo v 98 pokusech ze 100 (ty 2 nechávám kvůli pravděpodobnosti). Musel bych bejt zatraceně zamyšlenej a mimo, abych někomu jen tak vyklopil kapsy. Vlastně – už se mi parkrát stalo, že jsem byl slušně zamyšlenej a "mimo reálnej svět", ale když na mě někdo takhle na ulici promluví, okamžitě se přepínám do režimu "bezpečnostní pohotovost"….. :-)

Reakce na komentář: maf78 #54Načítám náhled komentáře..., response #65Načítám náhled komentáře...

43
Mordemy 29. 01. 2007 18:42 (113.25.broadband3.iol.cz)

Co se pokusit podívat na manipulaci jako na určitou formu obchodu? V běžné komunikaci jeden člověk učiní nabídku a ten druhý ji buď přijme nebo ne. Rozhodnutí učiní na základě informací, které má (a těm informacím přikládá subjektivně nějakou váhu a věrohodnost). Manipulátor nedělá nic jiného, než, že podává dostatečně vhodným způsobem své návrhy, za účelem maximalizace šance na přijetí nabídky druhou osobou. Tedy dělá přesně to, co dělá "běžný člověk" (nemanipulátor). Snaží se dosáhnout svého. Vždy je to obchod. Je to běžná součást komunikace. Nabídka a následné přijetí nebo odmítnutí – ovšem účiněné svobodným rozhodnutím. Argument "byl zmanipulovaný" se mi nezdá vhodný. Manipulace, jak je prezentována zde, není nic násilného (není to vydírání – "oběť" má vždy možnost se rozhodnout jinak, než chce onen "zlý manipulátor"). Manipulátor si jen dostatečně dobře uvědomuje, jakým způsobem se má chovat, aby zvýšil pravděpodobnost toho, že uspěje (jeho nabídka bude přijata).

Každý člověk nese zodpovědnost za svoje činy. Řekněme, že by se "manipulátor" snažil někoho přesvědčit, že pokud ten někdo udělá X (například stiskne knoflík), stane se Y (vyrovnání tlaku ve vodní nádrži). Onen člověk by byl ovšem přesvědčený, že se stane Z (prasknutí nádrže) a oponoval by, že "manipulátor" nemá pravdu, a že bude lepší stisknout jiný knoflík. "Manipulátor" by ho nijak násilým nenutil, nepřikazoval by mu (za předpokladu, že by na to neměl právo – nebyl by to nadřízený, jen nějaký člověk, co do toho v podstatě nemá co mluvit). Stále je na onom člověku, co zvolí, jestli bude věřit "manipulátorovi" nebo ne – představme si, že jen on má zodpovědnost za to, co se stane s vodní nádrží. Pokud nakonec uvěří a nechá se "zmanipulovat" a nádrž opravdu praskne, kdo za to může? Ten, kdo stiskl knoflík – kdo se svobodně rozhodl (nebyl násilým nucen). Tvrdit, že samotná manipulace (opět opakuji: ve formě, jak je prezentována zde – tedy nikoliv sugesce, hypnózy etc.) je násilým a oběti se nemají jak bránit, je podle mého názoru nesmysl.

Reakce na komentář: KingKong #45Načítám náhled komentáře...

44
KingKong 29. 01. 2007 18:48 (r4v82.net.upc.cz)

Reakce na Ríša #41Načítám náhled komentáře...: No, začíná mi to bejt nějaký divný. Zpočátku jsem s Tebou v lecčems docela souhlasil (ať už veřejně nebo v duchu), ale zdá se mi, že jsi teď vůči Qarkovi zbytečně ofenzivní.

Vůbec nechápu, proč by si měl ukousnout velký sousto a už vůbec mi nepřijde, že by se tim dusil…

Myslel sem, že věci se kterýma tady některý lidi nesouhlasili sme si už vyjasnili a tím to hasne.

Můžu se zeptat co konkrétně se Ti nelíbí? Můj osobní pohled je, že by stačilo, kdybys pod každej článek prostě napsal: "Nelíbí se mi, když někdo manipuluje s lidma."

Ale to už tu všichni víme, takže jak říkám, nechápu, o co Ti jde……


45
KingKong 29. 01. 2007 18:54 (r4v82.net.upc.cz)

Reakce na Mordemy #43Načítám náhled komentáře...: Začíná to tu bejt docela šou…… :-)

Dovolil bych si Ti tady trochu oponovat. Znám geniálního manipulátora. Jmenoval se Jago. Jak kvůli němu dopadla Desdemona všichni víme, a myslím, že se mnou budeš souhlasit, že to nebyla vina jenom Othella… :-)

Reakce na komentář: Mordemy #48Načítám náhled komentáře...

46
Qark url 29. 01. 2007 19:22 (ip-auth.qark.net)

Reakce na Ríša #7Načítám náhled komentáře...: "a vychovavas si navic svoje qarkklony"
Ty děláš, jako bych komunikaci vymyslel já sám doma na koleně a teď to někomu cpal :-) Tento trik se používá běžně. Já ho jen vysvětlil a ukázal princip.

Reakce na Ríša #20Načítám náhled komentáře...: "holky který stojí za to nezbalíš na nic jinýho než na sebe"
Tak to musíš mít jistě harém :-D Rád bych se nechal poučit, jak se to dělá (to myslím vážně, ber to třeba jako důkaz svého tvrzení). To si někam stoupneš a ony chodí kolem a některé padají k nohám? Obávám se, že bez komunikace jich asi moc nebude. Na to aby chtěly tebe, tě musí nejdřív poznat. Na to aby tě poznaly musí mít čas a šanci. Já osobně použiji komunikaci k tomu, abych holku někam vytáhl (překecal, aby šla) a pak mě může poznat, stejně tak já ji. Větší šance = lepší výběr = lepší možnost si někoho najít. Dneska se prostě už nemlátí ženský po hlavě kyjem a netahají na "pokec" za vlasy do jeskyně, dneska se s nimi povídá a komunikuje. Ukecávání holek je prostě takový lov a rituál, ony ho mají rády a dokonce ho často přímo vyžadují. Proto neskáčou každýmu kolem krku, ale jen tomu, kdo se trošku snaží a bojuje.


"když tě někdo ukecává, dělá z tebe blbce, jinak by neměl důvod tě ukecávat"
No to je mi ale zajímavý názor. Nějaký důkaz (kromě toho, že si to myslíš) by nebyl? Podle toho to totiž vypadá, že celý svět je jedna veliká banda blbců. Docela by mě zajímalo, jakým způsobem dosahuješ ve svém životě svých cílů a řešíš různé životní situace, bez toho, aby jsi pro to něco udělal. Bohužel, dnešní svět na komunikaci postaven. Není ti divné, že nikdo nenadává prodavačům, manažerům, diplomatům, prodejcům, telefonistkám a dalším, že dělají z lidí denně blbce za pěkné peníze a manipulují s nimi, aby dosáhli svého cíle? To ti nepřipadne nechutnější, než můj článek ve kterém jasně vysvětluji proč a jakým způsobem trik funguje, takže máš šanci jej pochopit a zamyslet se nad tím?

Reakce na Ríša #28Načítám náhled komentáře...: "a mě teda zajíma jaký dobro dal tomu prodavači, ten z toho bude mít tak akorát průser"
Opět mi chybí nějaká logická obhajoba výkřiku. Já například pracoval jako prodavač elektro, po střední škole, skoro dva roky. Vím co obnáší inventura a vím, jaké to je, když se lidem "nechce". Takové lidi je potřeba prostě přesvědčit. Když něco opravdu! nejde, tak to nejde ani komunikací. Ale určitě znáš heslo: Všechno jde, když se chce. A o tom byla ukázka.

Reakce na Ríša #41Načítám náhled komentáře...: Přiznám se, že mě tvoje ničím nepodložené výkřiky už přestávají bavit. U každého článku o komunikaci jsou neustále stejné. Navíc na mě v poslední době začínáš fanaticky a nepochopitelně útočit. Začni, prosím, raději výkřiky prokládat argumenty, zmírni svůj tón a nerozpoutávej flame (protože začínám mít pocit, že přesně o to ti jde, jelikož neustále vystupuješ za každou cenu proti). Diskuze se tím značně zhodnotí.

Sám jsi dal najevo, že komunikaci nevěříš, svými komentáři a postojem. Proč tedy neustále vkládáš svoje věty do článků o komunikaci? Já taky nepíšu komentáře do diskuze o zpívání a tancování a ani nekřičím, že je to špatné, protože třeba jednou díky tomu, že jsem stál jak dřevo a můj kamarád tancoval, tak sbalil holku, která se líbila mě. Tancovat a zpívat neumím, nebaví mě to a nezkouším to. Raději svůj čas věnuji věcem, které mě baví. Zkus to někdy taky }:->

Reakce na komentář: Ríša #51Načítám náhled komentáře..., Ríša #58Načítám náhled komentáře...

47
Qark url 29. 01. 2007 19:31 (ip-auth.qark.net)

Co se tak zkusit teď zase třeba chvíli věnovat tomu cvičení, které je popsáno na konci článku? Myslel jsem, že to tu už někdo dávno vybafne a řekne, jaké je řešení a ono pořád nic. 8-)

Reakce na komentář: Ríša #51Načítám náhled komentáře..., anatak #87Načítám náhled komentáře...

48
Mordemy 29. 01. 2007 19:45 (113.25.broadband3.iol.cz)

Reakce na KingKong #45Načítám náhled komentáře...: Šou… :-) Jen hledám dostatečně exaktní způsoby, jak "některým lidem" vysvětlit, že existuje rozdíl mezi Manipulací (zlou, zákeřnou, násilnou, nemorální, s velkým M…) a tím, o čem se píše v článcích – alespoň já jsem toho názoru, že tam ten rozdíl je.

Popravdě, upřímně mě mrzí, že mi to nevychází – zřejmě nejsem dostatečně schopný a hlavně nemorální manipulátor a nedokážu lidi přimět, aby byly jejich názory shodné s mými. "Bohužel" si ti lidé stále zachovávají svobodnou vůli. Nevím, zřejmě to bude opravdu jen tím, že mé schopnosti "dábělské manipulace" nedosahují dostačující úrovně, nikoliv tím, že oni mají možnost mnou nabízené názory odmítnout. (omlouvám se za přílišnou ironizaci tohoto odstavce :-)

Shakespeara jsem dosud nečetl, tak nemohu soudit, příběh Othella znám opravdu jen letmo :-)


49
adam 29. 01. 2007 19:53 (adsl-d13.84-47-70.t-com.sk)

velmi fine clanok a myslim si ze tento sposob komunikacie sa obcas celkom hodi, takisto ho rad pouzivam


50
adam 29. 01. 2007 19:54 (adsl-d13.84-47-70.t-com.sk)

tiez by ma zaujimalo riesenie toho cvicenia


51
Ríša 29. 01. 2007 20:09 (pra-s2980.adsl.dial-up.cz)

Reakce na Qark #47Načítám náhled komentáře...:
když před nima buděš jíst něco co maj rádi..

jinak na svoji odpověďReakce na Qark #46Načítám náhled komentáře...: si nechám chvíli času abych to moh zformulovat tak aby to každej pochopil


52
KingKong 29. 01. 2007 20:17 (r4v82.net.upc.cz)

K tomu cvičení: Co takhle dát si něco k jídlu a viditelně si to užívat. Já když vidim někoho na zastávce, jak si dává nějakou nezdravou dobrotu, šel bych do toho nejradši taky… :-) Anebo – a to už je podle mě tutovka, kousnout do citrónu – nepříjemné, ale mělo by být 100% funkční.

Reakce na komentář: Qark #53Načítám náhled komentáře..., Feddy #56Načítám náhled komentáře...

53
Qark url 29. 01. 2007 20:39 (ip-auth.qark.net)

Reakce na KingKong #52Načítám náhled komentáře...: "kousnout do citrónu"
Správně, použít k tomu citrón. Nejlepší by bylo ho před lidmi olizovat, reakce by byla skoro okamžitá. Kdo nevěří, může vyzkoušet na svých známých. :-D Ta slinící reakce na citrón se dá u lidí vyvolat i tím, že jim budete o citrónu pěkně vyprávět.
Mimochodem, kdysi mi jeden kamarád vyprávěl, jak si vzali s partou citróny a olizovali je v jednom klubu před jeho bratrem, který tam hrál na trubku. Jak to dopadlo je asi jasné. ;-)


54
maf78 email 29. 01. 2007 20:42 (203-41-207-85.morava.adsl-llu.static.bluetone.cz)

Reakce na KingKong #42Načítám náhled komentáře...: Máš pravdu, tu lahev má Darren už v ruce. Předá si ji z pravé do levé. Nevšimnul jsem si toho. A souhlasím, má ji s sebou záměrně.


55
Feddy email 29. 01. 2007 20:47 (r3bl112.net.upc.cz)

Co se tyče manipulací s lidmi,valna vetsina lidi manipuluje s ostatnimi lidmi pro svuj vlastni zisk at uz si to uvedomuje (dela to zamerne) ci nikoliv. Pote zalezi ciste na moralce daneho cloveka. jinak jak donutit lidi slintat? chce to nejaky univerzalni zapach, treba cukrova vata.. takhle to funguje napriklad u psu viz. vyzkum reflexů.. a nebo u nej vyvolat zrakovy podnet.. nachalovat se pred hladovym clovekem udela svoje ;-)


56
Feddy email 29. 01. 2007 20:50 (r3bl112.net.upc.cz)

Reakce na KingKong #52Načítám náhled komentáře...: taky jsem nad tim premyslel :-)


57
adam 29. 01. 2007 21:38 (adsl-d13.84-47-70.t-com.sk)

toto tu by som nenazval ako komunikacnu manipulaciu, ale skor ako asertivne spravanie…nieco medzi agresivnou a pasivnou komunikaciou


58
Ríša 29. 01. 2007 21:44 (pra-s2980.adsl.dial-up.cz)

Reakce na Qark #46Načítám náhled komentáře...:
všecko se to točí kolem slova komunikace..nikde sem nenapsal že komunikaci nevěřim..spíš naopak..
jenže ty tady mluvíš jen o určité části komunikace..a to navíc jen v kladnym duchu..což mě příde prostě zcestný..
neni to objektivní pohled..tudíž děláš qarkklony
vem to popořádku a nastiň všecko..jen vysvětli o co de..
komunikace se naučit nedá…dá se jen přirozeně získat
můžu ti napsat článek o breakdance.. jak je to krásný atd..ale musim k tomu napsat že si člověk dojebe klouby..může si vážně ublížit a že to musí brát vážně..ne jako prču..a právě takový věci mě u tvejch článků chyběj..

u toho ukecávání mi chybí respekt k tomu druhýmu…prostě řekl ne..tak proč ho mám přesvědčovat aby řek ano v můj prospěch?..proč bys měl někoho přet

Reakce na komentář: lord #62Načítám náhled komentáře...

59
Ríša 29. 01. 2007 21:47 (pra-s2980.adsl.dial-up.cz)

ěžovat..zmást? jedině kůli sobě..ale ne kuli tomu druhýmu což je ta nejduležitější část komunikace..
sou to tvoje stránky..tak chápu že to píšeš osobitě..ale k tomuhle bys měl přistupovat trochu víc profesionálně..řek bych že nejeden z čtenářů by se tim mohl dokurvit a tomu bys měl předcházet ne?
já sem byl celkem rád když si řek že začneš psát o komunikaci..ale pak sem byl hodně zklamanej když si to rozjel..čekal sem něco jinýho

k těm holkám..
některý opravdu dou na to co děláš a umíš..ne na obraz který jim o sobě poskytneš..já osobně bych si nikdy u lidí jako d.brown nebyl jistej jesi je to hra nebo skutečnost a proto bych s nim nechtěl mít nic moc společnýho..jako kamoše bych ho prostě mít nechtěl


pokud chceš abych tady neflejmoval tak mi k tomu dej důvod..zatim si mě neřěk co je tak pozitivního na tom kořeňovi z thank you for smoking..právě to by mě možná dokázalo umlčet..

je to zmatený ale smysl je snad jasnej..kdybys něčemu nerozuměl tak se samozřejmě ptej

Reakce na komentář: jarmil #60Načítám náhled komentáře..., Tomáš #61Načítám náhled komentáře...

60
jarmil 29. 01. 2007 22:29 (ip-85-160-90-197.eurotel.cz)

Reakce na Ríša #59Načítám náhled komentáře...: Zamýšlel jsem se nad Brownem … původně jsem byl jeho kousky okouzlen a říkal jsem si "wow, to je borec … tohle žeru. Je úžasne, jak to funguje …". Pak jsem se na jeho show podíval trochu víc kriticky a v tom mě napadlo, co když je jeho vystoupení obyčejné divadlo?? … komplet všechno nahrané. Tady jde v prvni řadě o business … a ten se mu, jak se zda vyplatil, tak proc nenajmout "pár" comparsistů? Konec konců, i tak by šlo o celkem vydařenou manipulaci


61
Tomáš 29. 01. 2007 22:34 (gw-sitel.lam.cz)

Reakce na Ríša #59Načítám náhled komentáře...: To je přece jasný, že komunikační prostředky používáš kvůli sobě, ne? A nebo ty se snad bavíš s prodavačem, abys mu udělal radost? Ne, bavíš se s ním, aby sis v tom obchodě koupil (například) kladivo a krabici hřebíků a nemusel tam jít znova druhý den.
A když ti řekne ne, tak sklopíš uši a pomalu vycouváš, abys náhodou nerušil? Klidně to tak dělej, ale všichni ostatní to tak dělat nebudou.
A nebo ještě jinak. Dá se to využít a dá se to i zneužít, to ale neznamená, že se o tom nesmí psát.(Tohle ale platí o všem)

Reakce na komentář: Ríša #63Načítám náhled komentáře...

62
lord 29. 01. 2007 22:35 (fw.techcom.cz)

Reakce na Ríša #58Načítám náhled komentáře...: Ryso ze zacatku sem te moc nechapal o co ti de ale uz to zacinam chapat protoze quark to tady nastini vsechno celkem ruzove a jednoduse i kdyz ty na nektere veci mas mozna az moc pesimisticky nazor ale libi se mi ze mas takove nazory protoze to aspon rozviji tema a je co cist a o cem premyslet a kdyz sem si ze zacatku precetl tvoje komentare tak sem nechapal co tim chces rict ale kdyz sem se zamyslel tak mi to zaclo dochazet sory za to ze to je bez hacku a carek ale nemel sem moc casu


63
Ríša 29. 01. 2007 22:55 (pra-s2980.adsl.dial-up.cz)

Reakce na Tomáš #61Načítám náhled komentáře...:
no ty seš teda hlava..
komunikace je to jak působíš na ostatní..jak s nima jednáš..hlavně o to v komunikaci de..
ten prodvač je tam snad od toho aby mě to prodal a když nebudou mít to co chcu tak nemám důvod mu nevěřit ne? proč do něj jebat ať to zkusí někde najít..že se tam aspoň jedna krabice válí..kdybych byl na prodavačově místě nechtěl bych aby mě tohle někdo dělal..tak to přece nebudu dělat já jemu
mluvim o tom proč stavět ostatní do horší pozice abych já získal..když to někdo dělá jeho věc..já to záměrně dělat nechci

Reakce na komentář: Tomáš #69Načítám náhled komentáře...

64
Jack 29. 01. 2007 23:47 (1048654131.ip2long.net)

Reakce na Ríša #41Načítám náhled komentáře...: Tvoje reakce se zakladala pouze na nejakem oznackovani me osoby, nepodstatne jakym koliv zpusobem, v predchozi reakci jsem rozvynul teorii, ale ty jsi na to vubec nereagovat, coz je tvoje pravo, ale tenhle zpusob komunikace mi prijde kontra-produktivni. Normalne se v blogech vubec nevyjadruju, ale ty jsi me dostal, me se libi clanek na nejakem serveru, a to velmi (tvuj opacny naroz je vice nez zrejmi, ale vubec me to nezajima), clanek popisoval urcitou schopnost, a ja jsem pouze v kratickem prispevku rekl, ze si myslim ze tu schopnost mam, cim sem neprimo naznacil, se s clankem souhlasim. Potom jsem dal dodatek, a doopravdy si myslim, ze tomuto dodatku mohla rozumnet jen nejaka vyssi komunikacni uroven. Mohl bych rozvest proc, treba proto ze komunikacni uroven 4+ ma urcite "slusny" okruh kamaradu na podobne urovni, jsou kamaradi, ale jsou proti sobe zakerni v kazdodeni komunikaci, a pokud jste dost dobri a znate dotycneho donutite i kamarada k necemu nevynemu… Dodal jsem ze touto metodou se da bodovat i u petky, ktera je definovana jako ne-nejlepsi a ne-vzdy-vyhravajici, ale jako neporazitelna, a ze souboj dvou petek konci remizou, ale pokud jde o kamarada ne vzdy ceka utok ze zalohy (opet velmi nevine, nechci at nekoho zabije, ale treba at zajde nakonec k baru pro piti on (je to moc daleko ) )). Uspejete mozna i neznameho, nebot kazdy clovek dela chyby ze, takze i petka si vzdy nemusi vsimnout utoku, i kdyz troufam si rict, ze pravdepodobnost je velmi mala. Nicmene jde mi o to, ze ty proste me oznacis jako nejaky ostrasujici pripad, uplne bezduvodne na zaklade par vet, uprimne podle me nejsi 4+, protoze clovek se schopnosti Pretezovani a to cilene, tedy pokud ma tok komunikace pretizeni pod kontrolou, musi mit urcite zkusenosti, a co jsem videl z tvych predeslich nazoru, dopoustis se chyb, ktere komunikcni uroven 4 rozhodne nedela. Nechci te zklamat ale cislo 4 na petimistne stupnici je pekne vysoko, a podle meho nazoru nejsi 4+, tedy vubec by ses nemel vyjadrovat k clanku. Otazka zni jestli tvoje reakce bude opet pouhym utokem na mou, ci jinou osobou, nebo obhajobou svych slov, protoze ja bud cekam padny duvod obhajeni toho co jsi rekl. Ja jsem odstrasujici pripad ? nebo omluvu.

Reakce na komentář: response #67Načítám náhled komentáře..., Ríša #71Načítám náhled komentáře...

65
response 29. 01. 2007 23:57 (85.248.7.68)

Reakce na KingKong #42Načítám náhled komentáře...: Když si myslíš, že je to video podvrh, klidně. Věř mi ale, že kdokoli se dá zmanipulovat s pomocí tyhletych techniky kdykoli, i ty. Víc toho o Derrenu Brownovi najdeš tady. Derren Brown je známy svými schopnostmi a znalostmi sugestibility lidské mysle. Nazýva se to komunikační magie nebo také neurolingvistické programování a Qark to ovládá skutečně velmni dobře. Obdivuji lidi, jako je on. Umí o tom perfektně psát. Podobná manipulace je ohromně psychicky zatežujúci, když to chceš začít studovat, ale Qark o tom píše velmi pohodově. Důležité je skutečne si to ověřit a skoušet to "v terénu", když mám citovat Qarka. Nejde tady o zneužívání lidí. Nevíš, co všechno tě v životě ovlyvňuje. Je to jenom nástroj na dosahování cílů. A lidé ti v tom jednoduše mají pomoci. Nemám nic proti tomu, když je síla komunikace používána na mírové účely, nebo demonstrativně před větším publikem. Jsem za to dokonce vďečný. Podobné techniky umí zvládnout každý. Důležité je jen cvičit si komunikovat.

Reakce na komentář: KingKong #68Načítám náhled komentáře...

66
Johny 30. 01. 2007 00:01 (165.224.broadband4.iol.cz)

Reakce na Honza #34Načítám náhled komentáře...: jde videt ze jsi nikdy nedelal v obchode…


67
response 30. 01. 2007 00:19 (85.248.7.68)

Reakce na Jack #64Načítám náhled komentáře...: Je zbytečný všímat si Ríšu. Podle mně mu jde jen o to, aby vzbudil pozornost na sebe. V komunikaci se moc nevyzná. Píše o tom, že on by nikomu nechtěl ubližovat (alespoň podle toho příkladu s prodavačem – jak by se zachoval) a přitom tě tady uráží. Když mu nedáš podnět, pak tady nebude otravovat. A jinak, podle pravidla 6.: "Pište, prosím, s diakritikou. Tolik vás to nezdrží a bude se to po vás ostatním lépe číst." a to ty nedodržuješ, takže tvé příspěvky jsou taky celkem nežádoucí, abych byl úpřimný.

Reakce na komentář: Ríša #71Načítám náhled komentáře...

68
KingKong 30. 01. 2007 00:49 (r4v82.net.upc.cz)

Reakce na response #65Načítám náhled komentáře...: Hele, přečti si můj příspěvek ještě jednou….. :-)

Jinak, bohužel Ti to fakt nevěřím…. ;-)


Ještě něco. I když si to nepsal v reakci na můj příspěvek, tak mě to uhodilo do očí, když sem si tu pročítal diskusi, proto to tu zmíním – docela by mě zajímalo, kdo určuje, čí příspěvky jsou tu žádoucí…
A abych byl upřímný, dost pochybuju, že to určuješ Ty…..

Reakce na komentář: response #83Načítám náhled komentáře...

69
Tomáš 30. 01. 2007 08:10 (gw-sitel.lam.cz)

Reakce na Ríša #63Načítám náhled komentáře...: Proč to dělat? Protože ti to ušetří spoustu času a starostí. Protože ti to přinese užitek.
Proč to nedělat? Protože tím někoho vyrušíš z jeho letargie, protože ho přesvědčíš, aby udělal o dva kroky víc.

Vidíš rozdíl? A chceš ho vůbec vidět?

Reakce na komentář: Ríša #71Načítám náhled komentáře...

70
join 30. 01. 2007 11:38 (dsl-static-195.212-5-199.telecom.sk)

Presne taketo odvadzanie pozornosti som si vsimol v serialy Colombo :-)

"vteřinka ticha a smeč" :-)


71
Ríša 30. 01. 2007 14:13 (pra-s2980.adsl.dial-up.cz)

Reakce na Jack #64Načítám náhled komentáře...:
přesně v tom je ten problém..podívej se na politiky..na jasně položenou otázku kde se dá odpovědět jen ano/ne odpovídaj 10 minut a odpověď se stejně nedozvíš..a tohle je skoro to samý..nemám rád takovej druh lidí tak to tady řikám..a ty seš jedním z nich..mluvíš o záludnosti atd..a to má bejt jako ta qarkova pozitivní manipulace ktreou když budeš chtít použít negativně tak nefakčí?

mám pocit že tady se uplně sere na druhý..furt jen jak co můžu udělat pro sebe..každej hrabe jen vlastní píseček a soudržnost žádná..když to de tak se někomu podrazí nohy abych se dostal do výhody..co to je proboha za trend? takový lidi sou pro mě největší kurvy..

je to všude a z takovýho světa je mi nablití tak to tady dávám znát protože qarkův plán podle mýho určitě vychová dalši takový..

a jinak vidíš že je někde zakázaný abych sem přidával komentáře byť sem třeba nula? je tady jen žádost a já s tim mám morální problém..ne funkční což je rozdíl

Reakce na response #67Načítám náhled komentáře...:
další do party..

Reakce na Tomáš #69Načítám náhled komentáře...:
a kolik času ti to jako ušetří? když to tam mít nebudou tak čas akorát ztratíš a ještě někoho nasereš..
nevidim důvod proč by ten prodavač musel dělat kroky navíc místo tebe..takže si dej bacha aby ti s takovou časem nestuhly nohy..

Reakce na komentář: lord #72Načítám náhled komentáře..., Tomáš #73Načítám náhled komentáře..., DG #74Načítám náhled komentáře...

72
lord 30. 01. 2007 14:44 (fw.techcom.cz)

Reakce na Ríša #71Načítám náhled komentáře...: Ryšo uvažoval si nad tim že život je moc kratky a ty si ho musiš co nejvic užít a jestli si ho chces užít nesmíš být pořád nasraný. Svět nezměníš.

Reakce na komentář: Ríša #75Načítám náhled komentáře...

73
Tomáš 30. 01. 2007 14:54 (gw-sitel.lam.cz)

Reakce na Ríša #71Načítám náhled komentáře...: Ve zkratkách…
Ano, ano, ano, lidi jsou svině. Vždy byli a taky vždy budou. Smiř se s tím.
Ty nemáš morální problém, když někomu nevyhovíš v jeho slušný žádosti, ostatní nemají morální problém někoho přesvědčit.
Ušetří cestu do obchodu třeba druhej den. Inventura neznamená, že tu věc nemaj. Taky by tě nasralo, kdyby někdo přišel do tvýho obchodu a chtěl něco koupit? Mě fakt příšerně.
Protože je prodavač a je od toho placenej.

Reakce na komentář: Ríša #75Načítám náhled komentáře...

74
DG 30. 01. 2007 15:07 (georged.mk.cvut.cz)

Reakce na Ríša #71Načítám náhled komentáře...: mily Riso, kdyby mel kazdy tak negativisticky pristup ke svetu, k lidem a k jednani s lidma, tak jsme jeste davno na stromech…nevim co mas za problem, ale mel by ses nad sebou zamyslet a pokusit se to vyresit sam nebo s odbornou pomoci, to ale asi v techto diskuzich nepujde…zkus treba zmenit svuj pristup k lidem a oni ho mozna zmeni taky, jen nesmis mit strach…
jinak k clanku – tuhle techniku uplne neovladam, nemam ji jeste pod kontrolou, spis ji pouzivam podvedome…ale pracuju na tom a snazim se aspon poznat kdyz to nekdo zkousi na me :-)

Reakce na komentář: Ríša #75Načítám náhled komentáře...

75
Ríša 30. 01. 2007 15:34 (pra-s2980.adsl.dial-up.cz)

Reakce na lord #72Načítám náhled komentáře...:
právě proto, já jen varuju co se může stát..
qark tady ukazuje krásný bílý triko..kupujte ho..
já říkám koukni dozadu..tam je celý černý..radši si rozmyslete než koupíte abyse vám nakonec nezačla líbit víc ta černá a vy si ho nakonec celý neobarvlili na černo..
tím neříkám že to nejde naopak..ale qark tady tvrdí že černá na tom triku neni

Reakce na Tomáš #73Načítám náhled komentáře...:
to je fakt..ale smiřovat se s tim nebudu..kdyby ses smířil s tim že jednou umřeš tak jen budeš čekat na smrt..
ohledně prodavače sme se o inventuře nebavili tak proč ji sem teď taháš..

Reakce na DG #74Načítám náhled komentáře...:
řek sem jak přistupuju k určitýmu typu lidí a to zatim měnit nehodlám..pokud bych měl tak mi řekni proč..

Reakce na komentář: Tomáš #76Načítám náhled komentáře..., lord #79Načítám náhled komentáře..., Mordemy #84Načítám náhled komentáře...

76
Tomáš 30. 01. 2007 15:45 (gw-sitel.lam.cz)

Reakce na Ríša #75Načítám náhled komentáře...:
Smířit se s něčím a čekat na něco je rozdíl.
Jeden vo voze a druhej vo koze…. A o čem jsme se teda bavili?

Reakce na komentář: